vineri, 15 martie 2024

În Europa de vest tot mai multe biserici seculare sunt transformate în localuri, restaurante .

 Din cauza că cei care practică creștinismul în Europa de vest - Anglia, Franța, Irlanda scade continuu multe biserici catolice, anglicane  sau luterane sunt desfințate deoarece costurile pentru întreținere nu mai pot fi suportante de numărul mic de enoriași . Clădirile acestor biserici sunt transformate în cluburi sau restaurante. 

                                                    


joi, 7 martie 2024

Alin pretinsul "pocăit" care ameniță pe toți care îl critică a intrat in vizorul celor care ironizează pocaiții

 


Alin Lolos fostul iluzionist care sa convertit cu cativa ani in urma la o biserica penticostala pentru o scurta perioada de timp, dupa care a parasit cultul pentru ca nu-i conveneau regulile , doctrina si multe altele. Ulterior si-a creat un sait si un cont  youtube cu numele "Fara compromis" prin care in ultimul timp critica pe toata lumea, din pozitia de "pocait" independent neafiliat nici unui cult sau organizatie religioasa. In ultima perioada a adresat amenintari (indirecte) cu bataia crunta la adresa  unor vlogeri neoprotestanti care si-au permis sa-l critice, laudandu-se in acelasi timp cu faptele sale de golanie si mare bataus de dinante de presupusa si efemera sa pocainta. Culmea e ca Lolos are si o hoarda de urmaritori si admiratori debusolati care il venereaza .

Cei  de la canalul "Nazbatii teologice" care ironizeaza si batjocoesc tot ce tine de pocainta si ce considera ei ca sunt exagerari l-au luat in vizor si pe iluzionistul "pocait" independent dedicandu-i un video in stilul lor specific.

                                                    


                                                      

joi, 29 februarie 2024

De ce cred că pastorul Vladimir Pustan nu mai urmează o doctrină penticostală

Dan Bercian (de la Radio Unison ) este un foarte bun observator al vieții religioase din bisericile neoprotestante din Romania și cu siguranță nu putea să-i scape cazul mult mediatizat al pastorului Vladimir Pustan . 
In  clipul care urmează Dan Bercian evidentează aplecarea pastorului spre ecumenism manifestată în ultimii 11 ani în special spre catolicism și ortodoxie. Numai un om naiv și imatur spiritual nu poate să vadă că pastorul Pustan a părăsit de mult timp doctrina penticostală clasică în favoarea unei interpretări proprii mai  libertine a Scripturii, altfel spus a adoptat un creștinism libertin, o abordare specifică bisericilor independente rupte de un cult (Renovațio, Harvest). 
Ceva totuși exagerează Dan Bercian în analiza sa afirmația că  Biserica Catolică ar dori să pună stăpânire pe bisericile protestante aducându-le din nou sub dominația lor.  S-au dus demult vechile concepte medievale de dominație a catolicismului asupra creștinismului , acum Biserica Catolică a alunecat  în direcția opusă, ecumenismul fără limite, inclusiv infrațirea cu religii necreștine. Rămîne surprinzătoare totuși naivitatea extremă a "pustaneilor"  a penticostalilor care și-au  făcut un idol din pastorul Pustan în care continuă să creadă orbește.. 




 

vineri, 23 februarie 2024

Studierea Bibliei prin prisma doctrinei te duce în rătăcire . Este adevărat sau nu ?

 

                                                    

   Posterul de mai sus pe care l-am preluat de pe facebook , este adevărat  sau nu ? Este parțial adevărat dar în ce sens ? 

Fiecare cult are propria doctrină, interpretarea Scripturii în orice cult se face prin prisma acelei doctrine. Spre exemplu daca ești în cultul adventist interpretarea pe care cultul o dă Scripturii este conforma cu doctrina cultului și dacă frecventezi acest cult ți se va intipări în minte că Scriptura spune să pazești Sabatul, că nu există iad și nici suflet nemuritor . Afirmă Scriptura aceste lucruri ? cu siguranță nu, dar pentru că cultul are această doctrina ți-o va fixa în creier fără să-ți dai seama că ești manipulat.

Daca ești ortodox cultul iți va administra doctrina cultului sfinților, al Mariei, al moaștelor  și te va determina să crezi că aceste lucruri au fost lăsate moștenire Bisericii de Hristos și apostoli, deși nu este adevărat, toate aceste dogme fiind create în secolul IV de către sinoadele apostolice. Îndoctrinații vor crede însa cu fanatism aceste doctrine.

Dacă esti penticostal fanatic vei crede că pentru a te numii creștin trebuie să fi botezat cu Duhul Sfânt  iar semnul este vorbirea în limbi necunoscute. Aceste lucruri sunt amintite în Scriptură si au fost  practicate de unii creștini din primul secol dar nu sunt considerate obligatorii pentru toți crestinii, dar cultul te va invață contrariul. 

Daca esti baptist cultul te va învața ca conform doctrinei lui Luther mântuirea este prin credința singură fără fapte, faptele fiind o "haină murdară înaintea Domnului" . În realitate această expresie cu "haina muradară" este un citat din Vechiul Testament și este scos din context .  În Noul Testament faptele bune sunt consemnate de multe ori ca esențiale în creștinism, fiind considerate mai degrabă ca o obligație morală a creștinului și nu facultative (chiar dacă se spune ca mântuirea este prin credință nu prin fapte).

Exemplele ar putea continua cu alte culte și organizații religioase dar concluzia este aceiași , interpretarea Scripturii prin prisma doctrinei denaturează adevărul  Scripturii și te poate duce pe un drum greșit. Faptul că poți studia Scriptura singur este un mare avantaj cu condiția să ne te lași influențat de doctrina cultului ci să cauți călauzire de la Dumnezeu în ințelegerea corectă a Scripturii.

Fie ca faci sau nu parte dintr-un cult important este să pui Scriptura pe primul loc, iar doctrina pe locul doi . Neapartenența la un cult creștin poate crește deasemenua riscul de cădere în erezii  nici această variantă nu este ideală cum cred unii.



.





vineri, 16 februarie 2024

Cristi Negrici - fost preot ortodox - Ekklesia - ÎNCHINARE BIBLICĂ

                                        Cristi Negrici - Fost preot ortodox 


                                                     
       

miercuri, 14 februarie 2024

Bănescu "Biserica (ortodoxă) nu este o sectă formată din extremiști și ultrarigoriști” Matei 7 :13 -14 Calea îngustă vs. calea lată



Vasile Bănescu purtatorul de cuvânt al BOR a lansat noi săgeți către ÎPS Teodosie, după ce Arhiepiscopul Tomisului a stârnit controverse în urma declarațiilor sale. El a spus că „bărbații care se căsătoresc cu femei divorțate comit un adulter” (citat din Matei 5:32).  


 Reprezentatii Bisericii Ortodoxe au reacționat violent după ce arhiepiscopul Teodosie a citat un verset din biblie Matei 5:32 


Ce spune Hristos ăn Evanghelia după Matei 7: 13-14 


"Intrați pe poarta cea strâmtă. Căci largă este poarta, lată este calea care duce la pierzare și mulți sunt cei ce intră pe ea. Dar strâmtă este poarta, îngustă este calea care duce la viață și puțini sunt cei ce o află."



În continuare reprezentatul BOR ne oferă definiția bisericii libertine - calea lată din Matei 17


"Biserica nu e batalion disciplinar, nu e o cazarmă prin care suntem fugăriți, muștruluiți, somați sau pedepsiți pentru a împlini orbește toanele cazone și razna la realitate ale cuiva."

Biserica nu e o sectă formată din extremiști și ultrarigoriști.
Nu a fost niciodată. Virtutea stă în echilibru, nobilă moderație, discreție. Nu în exces. 

Ceea ce ne face pe toți cei din această extinsă familie spirituală să mergem înainte pe Cale tot în mod diferit, nu identic, nu în același ritm cadențat.

Nu suntem trupa de asalt, ci „turma” simbolică a Marelui Păstor.
Unii, ceva mai atletici spiritual, pot alerga, alții merg alert, dar mai și cad, alții doar la pas, căzând și ei, alții înaintează încet, șchiopătând, alții abia se urnesc.

Toți, creștini fiind, știu însă în Cine cred și nu tânjesc să fie bruscați, ocărâți sau blamați pentru că se mișcă pe Cale diferit sau o mai rătăcesc.

Hristos nu ne grăbește, nu ne silește, nu ne dă în cap cu interdicțiile formalismului și ritualismului sterp. Ne așteaptă exact ca un părinte surâzător care își cheamă cu brațele deschise copilașul spre el, sperând că acesta chiar se va ridica și va face primii săi pași. Copilaș care va deveni, probabil, un „fiu risipitor”. Un Tată îl va aștepta și pe el.

Biserica nu e batalion disciplinar, nu e o cazarmă prin care suntem fugăriți,




În comunitatea Bisericii, adevăratele sfaturi duhovnicești se oferă personalizat în Taina Spovedaniei, nu în public, nu la grămadă și microfon. Pentru că în miezul creștinismului stă persoana unică și liberă, nu masa mustrată, manipulată sau incitată.

Clericii nu sunt gardienii unei închisori de maximă siguranță, conduși de generali sumbri ai unui Satrap ceresc care ne spionează obsesiv fiecare mișcare și ne sancționează sadic fiecare greșeală.

Omul real credincios e omul liber prin excelență. Senin, destins, discret și blând. 

Abia el, omul credincios, nu superstițios, înțelege ce este libertatea din miezul creștinismului. "

Nimic din ce spune reprezentantul BOR nu reflectă Scriptura, totul este rastămăcit întors pe dos, pune accent pe libertate, asta ne duce cu gândul la modul cum este descrisă biserica libertină. Modelul descris seamană izbitor de mult cu ceea ce Scriptura numește Calea largă/lată care duce la pierzare. Ceva spune totuși adevărat dl. Bănescu întodeauna a fost așa , nu biserica creștină, biserica descrisă de ei, Biserica înființată de Hristos a fost mult diferită pentru că a funcționat pe alte principii. 

 

https://crestin-total-schimbat.blogspot.com/2024/02/banescu-biserica-ortodoxa-nu-este-o.html

joi, 8 februarie 2024

Care este diferența între Biserica Primară din primul secol și Biserica Ortodoxă ?

 

                                      Biserica Primară

Cea mai relavantă  sursă de unde putem cunoaște cum arăta în realitate biserica primara este Sfânta Scriptură respectiv Noul Testament . Aceasta ne arată că primii creștini erau evrei apoi treptat prin propovăduirea Evangheliei la "neamuri"  creștinismul a fost răspândit în  țări din Asia , sudul Europei și nordul Africii. 

Cum se manifesta Biserica din primul secol putem vedea deslușit  în Faptele Apostolilor  dar și în alte cărți precum cea scrisă  de  Iustin Martirul în anul 150  acesta a avut o descriere succintă a serviciului religios din biserica primară în cartea sa „Apologetica - Închinarea in Biserica Primară ” :

„Cei bogați dintre noi poartă de grijă săracilor; trăim o viața de strînsă părtașie si pentru tot ceea ce avem binecuvantăm pe Făcătorul nostru prin Isus Christos, Fiul Său si prin Duhul Sfant. În ziua care se cheamă “Duminica”, ne adunăm împreuna intr-un loc anumit înainte de răsaritul soarelui si citim cat ne îngăduie timpul din “memoriile apostolilor” și din scrierile profeților. Apoi, cînd se oprește cel ce citește, presbiterul ține o cuvîntare în care ne îndeamnă să trăim conform cu lucrurile frumoase pe care le-am auzit. Ne ridicăm apoi toți la rugăciune și cum am mai spus, cand sfîrsim rugăciunile, sunt aduse pîinea, vinul ai apa. Cel ce prezidează, dupa priceperea sa, se roagă atunci si multumește lui Dumnezeu, iar restul celor adunati spun: Amin . Se imparte apoi fiecaruia din cei prezenti, iar celor care n-au venit li se trimite prin diaconi acasa. Cei care au avere si vor s-o faca, daruiesc apoi cat vor si colecta care se aduna este data diaconilor si ei se ingrijesc apoi ca din ea sa fie ajutati cei orfani, vaduvele, cei care, prin boala sau alte imprejurari au ajuns in lipsuri, cei care se afla in inchisori, cei care se afla in calatorie si ne viziteaza; intr-un cuvant toti aceia care au nevoie.

Care sunt deosebirile sau asemănarile între Biserica descrisă în Noul Testament sau în alte scrieri precum cea a lui Iustin Martirul și Biserica Ortodoxă ?

Ce găsim în Biserica Ortodoxă astăzi și nu exista în Biserica Primară a primului secol ?

Pentru oricine care citește Noul Testament în traducere corectă și nu  mistificări cu scop de a adapta biblia la doctrina cultului constată în Biserica  primului secol nu existau :

1. Preoți ci prezbiteri (bătrani sau maturi spirituali) care erau creștini aleși din biserica locală care aveau cunoștiinte și abilitati de lider. Acești presbiteri nu aveau o îmbrăcaminte deosebită și nici nu sărvarșeau ritualuri , liturghii precum în biserica ortodoxă.

2. In Biserica din primul secol nu existau cultul sfinților, al icoanelor sau moaștelor care au apărut mult mai târziu dupa legalizarea  creștinismului. (Acest lucru îl putem lesne deduce din studierea Noului Testament dar și altor cărți precum Didache).

În Biserica primară majoritatea creștinilor urmau regulile stabilite de Hristos și apostoli și anume se propovăduia Evanghelia (fără nici un adaos) apoi pe baza credinței și mărturisirii urma botezul prin scufundare,  credinciosul era obligat să trăiască o viață sfântă , separat de lume iar nașterea din nou era un principiu de asemeni respectat .  

    Cum a fost posibilă această transformare a Bisericii creștine de la Biserica primară a primului secol la Biserica catolico -ortodoxă din secolul IV ?

  După dispariția apostolilor începând cu secolul II au apărut așa numiții "părinți bisericești" care s-au format odată cu transformarea funcției de presbiter  în cea de preot  începând cu a doua parte a acestui secol iar episcopii (care în greacă inseamnă supraveghetori) au primit un rang superior, în acest mod a apărut ierarhia în Biserica Creștină . Dintre acești episcopi unii s-au evidențiat prin scrierile lor , primind ulterior denumirea de "părinți bisericești"  . Aceștia au fost primi care au introdus doctrine și învățături noi în biserica creștină precum liturghiile și statutul special al clerului. Apoi au urmat sinoadele ecumenice care la rândul lor au efectuat modificari importante intoducand noi doctrine precum cultul Mariei și al sfinților. 

Tot în această perioadă a apărut termenul grecesc de ortodoxie - cu referire la doctrina corectă - adică legile/doctrinele  adopotate de ei  la sinoadele ecumenice (si nu numai) le numeau "ortodoxie".

Începând cu anul 380 Biserica Crestină a devenit religia oficială a Imperiului Roman (singura acceptată) . Aceasta  era numita din perioada împaratului Constantin, Biserica Catolică (universală) sau după alți istorici catolico-ortodoxă. 

După ce această instituție a devenit religie de stat a modificat dogma în așa fel încât pe primul loc ca importanță era  situată Biserica ca instituție reprezentată de cler (preoți, episcopi) , Biblia a fost trecută pe plan secund și acceptată numai cu intrepretarea dată de părinții bisericești. Deasemeni tot atunci tradiția a fost considerată egală cu Scriptura .

Ca urmare a faptului că  catolicii și ortodocșii au devenit Biserică de stat - obținand toata puterea timp de secole, au modificat și istoria creștinismului pretinzând ca ei au fost de la început  biserica inființată de Hristos , și tot ce practică ei a fost de la început,  o teorie dovedită ca falsă . 

Chiar mai mult ortodocșii sau o parte din ei ramura fundamentalist- extremistă se consideră singura biserică creștină , o alte aberație strigatoare la cer în contradicție evidentă cu Sfânta Scriptură .

 Nu scrie în nici o biblie din lume de instituția numită "biserica ortodoxă" și nici nu avea cum să scrie din moment ce în primul secol nu exista vreo biserică de rit ortodox, decât poate în scrierile false ale unor preoți bizantini.

.



...

luni, 5 februarie 2024

TOATĂ LUMEA PLÂNGE ȘI SUSPINĂ PENTRU PUSTAN

 Peste un milion de  filo-penticostali se roagă pentru idolul lor

                                                         


 

miercuri, 31 ianuarie 2024

Biserica Ortodoxă biserica Evului Mediu

 


Biserica Ortodoxă împreună cu cea catolică este cea mai veche biserică din România, liturghia practicată în BOR iși are originea în liturghia  alcătuită de arhiepiscopul Ioan Gură de Aur în secolul IV. 
Doctrina bisericii ortodoxe iși are originea în scrierile părinților bisericești și sinoadele ecumenice din secolele III, IV când s-a definitivat cultul sfinților și al Mariei , ulterior legiferându-se cultul închinării la icoane și moaște.
Chiar și în prezent Biserica Ortodoxă a păstrat aceleași rit , același liturghie și muzica bisericească bizantină apărute în vremea împaratului Constantin continuând cu începutul Evului Mediu.  
După căderea comunismului în  anul 1990 au apărut voci în Biserica Ortodoxă (în special din zona intelectualității laice) care cereau o reformă însă episcopii aflați la conducerea cultului în frunte cu patriarhul au respins orice reformă în BOR. 
Astfel în Biserica Ortodoxă în prezent există mai multe curente de opinie, pe deoparte sunt ortodocșii moderați (preoți și mireni)  deschiși către colaborare cu celelate culte.  În cealată extremă sunt preoți cât și mireni care au adoptat o atitidine mai degrabă extremistă , fundamentalistă care praclamă că BOR este singura biserica creștina și respinge colaborarea cu alte culte creștine.  
  Adepții extremismului merg pe ideea că Hristos a întemeiat o singură biserică ca instituție care a rămas neschimbată până în prezent, aceasta fiind Biserica Ortodoxă . 
Aceștia aduc ca argument o interpretare eronată a Evangheliei după Matei cap.16:18 ,19  
  •  "Și Eu iți spun: tu ești Petru, și pe această piatră voi zidi Biserica Mea, și porțile Locuinței morților nu o vor birui.
  •  Îți voi da cheile Împărăției cerurilor, și orice vei lega pe pâmant va fi legat în ceruri, și orice vei dezlega pe pământ va fi dezlegat în ceruri."
  • Pe aceste versete ortodocșii la secole distanță de acest dialog între Hristos și ucenicul Său Petru au construit această doctrină care spune că  Isus ar fi intemeiat o biserică - ca instituție - care este singura biserică a lui Hristos și care este (cum se putea altfel)  Biserica Ortodoxă .
  •  Biserica Catolică la rândul ei a creat și ea o poveste asemănatoare afirmând ca sucesorul lui Petru a fost primul papă și astfel Biserica Catolică este Biserica lui Hristos ,în realitate ambele aceste două biserici/culte s-au format dogmatic  în perioada părintilor bisericești (secolul III-IV) , doctrina lor și ritul ne arată clar acest lucru.
  • Intre timp catolicii după secole de inchiziție în care au torturat sau ucis un numîr mare de persoane pentru "erezie" adică vina de a se fi  abătut de la doctrina catolică în perioada medievală, au renunțat între timp  la doctrina bisericii unice catolice . 
  • Biserica Ortodoxă in schimb au ramas nu doar cu dogma  ci și cu  practicile tradiționale închinarea la sfinți, moaște  etc. moștenire a Evului Mediu .  Mai mult decât atât prin ramura sa extremistă ei nu recunosc Reforma protestantă din secolul XVI care a permis creierea de confesiuni creștine noi continuand să împarta lumea după dogmele medievale în Biserica Unică versus sectari - cei rupți de biserica unică. Este un mod viclean de a manipula populația după mentalitatea și dogmele evului mediu .
  • Teoria cu Biserica Unică (ca instituție) este o invenție al cultelor seculare cu scopul de a "se umfla în pene" , în Scriptura nu este mentinată biserica  ortodoxă sau catolică , Hristos spune doar "Biserica Mea" nu dă nici un nume de cult din prezent. Se poate referi la biserica ca trup spiritual a lui Hristos, dar și la biserica ca instituție în sensul de comunitate a celor care îl urmeaza pe Hristos. 
  •  În realitate Biserica s-a divizat ăncepând cu Conciliul de la Niceea, apoi Calcedon,   Efes, apoi marea schizmă a  bisericii catolice din 1054 , apariția bisericii ortodoxe independente , reforma protestantă.  
  • Hristos a spus In Matei  18: 19-20
  • "  Acolo unde sunt doi sau trei adunați în Numele Meu, sunt și Eu în mijlocul lor.” cam asta ar înseamna Biserica în sensul enunțat de Hristos.
  • În secolul XXI , trăim după alte reguli impuse de un sistem democratic civilizat care a eliminat așa zisa "biserică unică" o teorie falsă desfințata de Reforma Protestantă din secolul XVI. Conform constiuției în România dreptul la conștiință este asigurat , fiecare cetățean are dreptul să aleaga confesiunea care o consideră corectă, fără să i se impună un anumit cult religios, o practică a unor vremuri apuse .





sâmbătă, 27 ianuarie 2024

Cum functionează ortodoxia în 3 viteze

 


Biserica Ortodoxa Romana care se autodefineste ca "dreapta credinta" la modul teoretic are in componenta sa trei grupuri distincte.

1. Cel mai mare grup este format din credinciosii obisnuiti care practica  mai mult sau mai putin religia crestina, BOR i-ar impartii in practicanti si nepracticanti dar linia de demarcatie intre cele doua este destul de nesigura. Cei care inteleg ortodoxia ca o religie libertina sunt insa majoritari. 

2. Monasticismul , a aparut cu secole in urma si este o forma de crestinism care implica izolarea totala de societate. Cei care aleg sa se retraga din societate afirma ca o fac pentru ca doresc sa se dedice total lui Dumnezeu si sa se separe de lume care traieste in pacat.

Pe de alta parte , calugarii, calugaritele reprezinta nucleul dur al religiei ortodoxe sunt cei mai fideli sustinatori au doctrinei ortodoxe care are in centru inchinarea la sfinti, la fecioara Maria, la moaste , invataturile parintilor bisericesti si al sinoadelor ecumenice. 

Calugarii considera religia ortodoxa singura credinta adevarata . Aici se contrazic singuri pe de oparte afirma ca religia ortodoxa este singura adevarata pe de alta parte ei se retrag din multime (lume) pe motiv ca aceasta traieste in pacat. Nu poti trai in lume si sa faci voia Domnului cred ei. 

Daca au parasit "lumea"  multimea de ortodocsi pe motiv ca ceva nu e in regula acolo (ca altfel nu o parasea) atunci cum poate sa afirme ca religia ortodoxa este cea dreapta ? Cum sa fie dreapta daca trebuie sa iesi din mijlocul lor sa te izolezi ca sa faci voia lui Dumnezeu.

Monahismul a dat si cei mai inversunati extremisti care promoveaza ura pentru cei de alte confesiuni crestine.

3. O a treia categorie este cea a ortodocsilor care s-au raliat miscarii "Oastea Domnului" aparuta in perioada interbelica exclusa cativa ani  apoi  reintegrata in BOR in 1990. Initiatorul acestei miscari preotul Iosif Trifa a sesizat ca ceva nu e in regula cu Biserica Ortodoxa ca sa indepartat mult de  crestinismul Scripturii  si a incercat sa faca o reforma in cultul ortodox. Miscarea "Oastea Domnului" a reevaluat interpretarea Scripturii punand in centru pocainta si nasterea din nou , cea de a doua pentru prima data recunoscuta  ca doctrina in BOR , desi mai exista  preoti care o neaga si in prezent deoarece traducerea in biblia ortodoxa este preponderent "nastere de sus" in loc de  "nastere din nou".

"Oastea" a imprumutat mai multe lucruri  de la neoprotestanti in special prin Traian Dorz si Nicolae Moldovean desi nu vor sa recunosca asta motivand ca  s-au inspirat de fapt din Scriptura .

Pe de alta parte cei de la "Oastea Domnului" sunt integrati total in doctrina ortodoxa sustin cultul sfintilor, moastelor si unii din ei sunt chiar dusmanosi mergand pana la extrem față de neoprotestanți .

Ramane si in cazul miscarii infintate de Trifa aceilasi contrast, pe de oparte ei ies din "lume" aceasta lume reprezentand majoritatea ortodocsilor , accepta ca acestia  sunt pe "calea larga" dar in acelasi timp pretind ca religia ortodoxa e singura adevarata , un paradox total.... Pai cum sa fie religia adevarata daca contine aceasta cale larga/lata care duce la pierzare ? Sunt de un absurd penibil.

                                                              


.

miercuri, 24 ianuarie 2024

Pe acestă piatră voi zidi Biserica Mea - Matei 16:18 La ce Biserică se referă ?

 La ce Biserică se referă Domnul Isus când spune "Pe această piatră voi zidi Biserica mea ? " 


Un verset din Evanghelia dupa Matei 16:18 este foarte mult indragit si citat  de ortodocsi dar  si de catolici , fiecare din acestia pretinzând că ei și numai ei reprezinta Biserica de care Hristos aminteste aici. 

Istoricii impartiali ai crestinismul au relatat ca de fiecare data cand o biserica (ca institutie ) a castigat puterea devenind biserica de stat intr-o tara sau regiune au avut grije sa rescrie istoria, uneori distrugand documente care afirmau contrariul. In istoria rescrisa a Bisericii ei s-au pretins a fii de la inceput, ca Biserica intemeiata de Hristos. În realitate ei au  aparut ca rezultat al unei evolutii in Biserica care incepand cu secolul II a trecut prin trasformari importante generate de aparitia parintilor bisericesti care au interpretat Sripturile influentati de filozofia si cultura vremii. La acestia s-a adaugat Conciile Ecomenice incepand cu cel de la Niceea din anul 325 care au introdus noi dogme in Biserica printe care  cultul Mariei, cultul sfintilor si moastelor si ridicarea traditiilor la nivelul Scripturii ca importanta. 



 Deci este evident Biserica Primara Apostolica  nu este (nu are cum sa fie) identica ca doctrina si rit cu cea din secolul IV si cele care au urmat, adaugirile si doctrinele noi aparute modificand-o. Daca studiem cu atentie o versiune autentica a Bibliei vedem diferenta intre cum arata biserica din primul secol si cum arata bisericile de astazi si putem vedea usor diferenta. 

Deci adevarul este ca bisericile de astazi nu sunt cele din primul secol, in concluzie nici Biserica Ortodoxa nici cea Catolica nu pot pretinde ca la biserica lor sa referit Hristos cand a spus "Pe aceasta stanca voi zidi Biserica Mea", (la singular) . Noul Testament explica totusi la ce se refera evanghelistul in Matei 16: 18 Biserica lui Hristos se refera in primul rand la ceea ce metaforic numim "Trupul spiritual a lui Hristos" si anume multimea crestinilor din toate timpurile si de toate nationalitatile care l-au urmat pe El cu devotament impinind voia Sa , in acord cu Scriptura. 

Din punct de vedere al bisericii ca institutie Biserica crestina unica a fost doar in primul secol, desi datorita modului cum functiona in ilegalitate nu avea o conducere centralizata ferma cum a avut mai tarziu in secolul III Biserica Catolica universala. Apoi ca urmare a efectelor Conciilor de la Niceea din 325 , Efes din anul 431 si Calcedon din 451 are loc mai multe divizari in lant, mai multe biserici se rup de Biserica universala (catolica) .

 Iar in anul 1054 se produce marea schisma Bisericile Rasaritene se desprind de Biserica Catolica .

 Urmeaza in secolul VI reforma protestanta si reforma radicala cand are loc o divizare masiva a bisericii. 

In aceste conditii cum poti sa mai pretinzi ca Isus Hristos are o singura Biserica ca institutie cum afirma unii cu vederi extremiste  ortodocsi sau catolici, asa ceva nu exista decat in mintea lor. 

In lume majoritatea sunt catolici cu 50,1%  , urmeaza protestantii/neoprotestantii cu 36,7% si ortodocsii cu 11,9% (dintre care 9,4% ortodocsi rasariteni si 2,5% ortodocsi orientali).

Ortodocsii (o religie libertina) in procente o minoritate in lume se pretinde singura Biserica Crestina ?  si atunci cu ceilati 82% cum ramane ?  Isus Hristos a venit si s-a jertfit pe cruce pentru oameni de  pe intreg mapamondul  nu pentru cativa nationalisti din estul Europei !  

                                                                               




 

.





vineri, 19 ianuarie 2024

Libertinajul în relgia ortodoxă

 

De ce iubesc românii  "ortodoxia" ? Pentru că este o religie libertină. Ca unul care m-am născut în religia ortodoxă și am trăit în această religie 22 de ani pot să spun că înteleg de ce ortodocșii renunță foarte greu la acesată religie, pentru că îți oferă o libertate nelimitată. Nimeni nu te poate oprii să consumi alcool la discreție cu orice ocazie ,să-ți satisfaci toate plăcerile pe care le ai inclusiv desfrâu,   poți să asculti orice gen de muzică dorești , distracții de orice fel non stop. Concubinajul este o practică aproape generalizată, iar homesexualitatea este și ea o opțiune pentru tînara generație. Lucrurile astea sunt incompatibile cu creștinismul dar acceptate în religia ortodoxă în sensul că nu ești sancționat de cultul ortodox  dacă le practici.

                                              


   
La aceste practici se poate adaugă mersul la biserică ocazional de sărbători și îndeplinirea unor ritualuri religioase .  Cam asta înseamnă creștinism pentru majoritatea ortodocșilor (așa zisi nepracticanți adică creștini doar nu numele) . 

Majoritatea trăiesc pentru prezent și nu iau prea în serios ideea de nemurire, adică faptul că în momentul morții sufletul omului merge la judecată după care ia drumul într-una din cele două direcții iad sau rai, majoritatea sfârșind în iad. 

Și atunci, daca te așteptă infernul  la ce ți-a folosit faptul că religia stramoșească ți-a oferit libertate nelimitata dar nu ți-a dat învățătura corectă care ar fi dus la mîntuirea sufletului. 

In Scriptură sunt enunțate foarte clar condițiile pentru a fi mântuit și acestea nu sunt ușor de trecut , pocăința și nașterea din nou sunt condiții esențiale . Dar din păcate în BO tradiția este pe prim plan Scriptura pe plan secund (și chiar dacă se pune semnul egal între ele tot greșit ar fi).

Recent a existat un pretins conflict între episcopul Tomisului Teodosie (care tocmai s-a ales cu un nou dosar penal)  și reprezentantul Patriarhiei generat de afirmațiile lui Teodosie că ortodocșii fumători nu ar trebui să ia aghiasma, la care reprezentatul Patriarhiei a replicat afirmând că "Toți au dreptul să fie creștini " . 

Și fumătorii, bețivii , curvarii etc. toți au dreptul să se numească creștini (cu numele) asta fiind o veche mentalitate a BOR. Nimic nou sub soare și catolicii cred la fel de secole dar și protestanții luterani, reformați , anglicani și altii ca ei, creștini cu numele. 

  Dar altfel adepții infocați ai BOR  știu să se pretindă "credința dreaptă" singura credință creștină de pe Pâmânt , naivi (sa nu zic proști) să fie să-i creadă .

 Dar pardon, ei nu se considera naivi ci șmecheri, din moment ce religia stramoșeacă le permite toata libertațile de pe lume și în final le promite un loc cu verdeață în lumea de dincolo. Când vor cunoaște adevărul va fi prea târziu pentru ei, scosul din iad cu pomelnice e doar o altă amăgire mincinuasă.


.. 

duminică, 14 ianuarie 2024

Pocăiții au pierdut pocăința și nici măcar nu știu - Dan Bercian

Lumea a intrat in bisericile de pocăiti prin muzica de închinare care în unele comunități a încetat de mult să fie o muzică de inspiratie divină




luni, 8 ianuarie 2024

Istoria creștinismului - Trecerea de la creștinismul apostolic la creștinismul patristic

Marea Biserică  universală (catolică)  a Imperiului Roman începând cu secolul II- III .

Diferențele care există între cele doua forme de creștinism 

Pretenția bisericii ortodoxe că a apărut în primul secol și că dogma ei a rămas neschimbată de atunci pâna în prezent  este infirmată de istorici .În realitate după dispariția apostolilor începând cu secolul II s-au produs schimbari radicale în doctrina Bisericii Creștine , Scriptura a trecut pe plan secund învățăturile celor numiți "părinți bisericești" din secolele II, III, IV și deciziile Sinoadelor ecumenice au trecut pe prim plan. Scriptura a fost acceptată doar cu interpretarea teologilor (episcopilor) din acea perioadă, putem spune că avem un creștinism diferit de cel din primul secol , metaforic vorbind "o altă biserică creștină". 



joi, 4 ianuarie 2024

Minciunile și manipularea promovată de ordocșii fanatici


 Deși în Biserica Ortodoxă există teologi și credincioși rezonabli care înțeleg și respectă credincioșii din alte culte există o fracțiune fundamentalistă extremistă care promovează ideea că cultul ortodox este singura biserică creștină (și apostolică)  de pe Pâmânt iar pe protestanți și neoprotestanți îi etichetează ca fiind sectanți , eretici. Este o ideologie  izvorată din mândrie drăcească și ură și nu este străină de ideologia legionară fascistă care în perioada interbelică a promovat o combinație de fascism și religie ortodoxă. Această ideologie a continuat să fie promovată de unii călugări cu simpatii legionare precum Cleopa (între timp ajuns la judecata lui Hristos).



 Pretenția unor ortodocși fundamentaliști că sunt singura biserică creștină este falsă și contrară 100% Scripturii care nu mentionează nici un nume de cult (existent în prezent) în Noul Testament. Termenul de ortodoxie ca dogmă și nu ca cult apare prima dată la Conciliul de la Niceea din anul 325. În anul 1054 când Biserica Creștină Catolică (universală) se separa în două, Bisericile din Răsărit îsi iau numele de Biserici Ortodoxe (și-au dat singure acest nume).

 În anul 1517 teologul Martin Luther ințiază Reforma Protestantă, la care contribuie și Jean Calvin, aceștia se separă întradevar de Biserica Catolică dar numele sub care sunt recunoscuți este de protestanți și nu sectanți . Porecla de "sectanți /sectari" vine tot din zona fundamentalist extremistă a mânastirilor ortodoxe , dar societatea civilizată nu le-a preluat. Cei care folosesc aceste expresii o fac din ură și dispreț pentru un cult minoritar în România, exact același atitudine o putem gâsi și la alte majoritati religioase față de minoritatile creștine din țarile majoritar păgâne musulmane, hinduse, budiste. 

Referitor la "posterul" de mai sus unde apare o imagine luată de pe internet (nu din România) unde apar niște carismatici (cu mâinile ridicate) care sunt comparați  cu mișcarea "Oastea Domnului" apaținând de BOR cu texul   "Adevarații pocăiți sunt ortodocșii, nu există pocaință în afara Bisericii Ortodoxe ". Afirmația este total falsă, așa cum există creștini de mai multe feluri , la fel sunt și pocăiți de diverse confesiuni și naționalități . 

Cel care a realizat imaginea se pune în locul lui Dumnezeu ca judecator al omenirii ceea ce este o blasfemie , nu ți-a dat nimeni dreptul ca judeci oamenii de pe planeta asta, numai singur Dumnezeu poate face  . Sunt sute de milioane de creștini pe lumea asta și numai singur Dumnezeu este îndreptătit sa spună care sunt după voia Sa  sau nu. 

Și pâna la urmă câti ortodocși sunt "pocaiți" la "Oastea" lui Trifa 1%, 2%  ? sunt o infimă minoritate , ortodocșii fug de pocăință precum căinele de lanț . 

Biserica Ortodoxă este majoritară în cateva țări din Europa de est dar minoritară în Europa (în ansamblu) și la fel minoritară in lume (11,9%) , cu toate ca este libertină și practică botezul copiilor mici.

                                                   


 

vineri, 29 decembrie 2023

Veniți să ne închinăm Lui - Biserica presbiteriană Seul - Dec. 2023

 Dedicație pentru psihopații  care nu suportă să vadă crucea - simbolul creștinismului sau bradul înpodobit 

                                                   



duminică, 24 decembrie 2023

Cum sărbătoreau creștinii Crăciunul în comunism

 



Cuvântul Crăciun era interzis în comunism în sensul că nu era permis menționarea lui în mijlocele de mass media, televiziune. Prima dată când sa vorbit la TVR despre Crăciun și sa dat chiar colinde de Crăiciun cu corul  Madrigal a fost în seara zilei de 24 decembrie 1989 după fuga lui Ceaușescu.

 În acel moment regimul comunist se clatină puternic și era aproape căzut și asta sa văzut chiar prin aceste colinzi creștine transmise la televiziunea publică . Atunci sa simțit prima dată libertatea de conștiință în plan spiritual - creștinismul a redevenit o religie publică. Înainte de această dată creștinismul se putea manifesta aproape exlcusiv în interiorul bisericilor , exista totuși o excepție ajunul Crăciunului când credincioșii aveau posibilitate să mearga la colindat din casă în casă ( uneori în fața caselor), în tren, sau pe alocuri în spitale. In restul anului nu erau permise manifestările publice în afara lăcașurilor de cult.

Un video recent apărut încearcă să ne spună câte ceva despre Crăciunul din vremea comunismului deși omite să menționeze esențialul ce sărbatorim de fapt de Crăciun (acela nefiind Moș Crăciun). 

                                                               


marți, 19 decembrie 2023

Un politician turc amenință Israelul cu pedeapsa lui alah apoi la cîteva minute se prăbușeste jos lovit de Dumnezeul lui Israel

Un politician turc mânios pe atacul israeienilor din Gaza îi amenință pe israelieni in Parlament cu pedeapsa lui alah, după cîteva minute se prăbușeste la pamâmt suferind  atac de cord , a fost dus apoi la spital si dupa două zile a decedat . 
Încă odată musulmanii au avut posibilitatea să vadă care este Dumnezeu adervarat și care este fals....deși mulți văd puțini pricep.



 

duminică, 17 decembrie 2023

De ce sărbătorim Crăciunul

 


Nu puțini dintre cei ce se declară dușmani ai sărbătorii se poticnesc în data de 25 decembrie, despre care zic ei, era ziua Saturnaliilor la păgâni. Ne întreabă cu ironie de unde știm noi când s-a născut Domnul Isus Cristos. Și vin cu o serie de argumente care de care mai sofisticate, din care ne lasă să înțelegem, ba din calcule evreiești, ba din argumente venite din lumea orientului, că Isus Cristos nu s-ar fi putut naște în luna decembrie.

Adevărul este că nu știm exact data când s-a născut Mânuitorul, pentru că Biblia nu ne prezintă o astfel de dată. Dacă Dumnezeu nu ne-a prezentat o astfel de dată, înseamnă că nu era absolut necesar să o cunoaștem.

Că Saturnaliile au fost înghițite și desființate de Crăciun, pentru mine este o mare bucurie. Că Domnul a venit să schimbe și să desființeze păgânismul e un motiv serios de laudă la adresa Domnului. Creștinismul a biruit păgânismul, adică Nașterea Domnului a acoperit și a desființat Saturnaliile și acesta este un motiv de a-l lăuda pe Domnul, știind că păgânismul nu rezistă în fața creștinismului.

De ce sărbătorim nașterea Domnului în 25 decembrie? Pentru că avem ocazia să facem asta. Și cred că ar trebui să o sărbătorim nu numai o singură dată pe an, ci ar fi bine să sărbătorim întruparea Domnului ori de câte ori avem ocazia.

Mi-e milă de cei ce nu pot să sărbătorească venirea în lume a Fiului lui Dumnezeu în 25 decembrie, și asta mai ales pentru că nu o sărbătoresc nici în aprilie și nici în octombrie.

Bieții oameni, au fost jefuiți de sărbătoare și rămân cu niște teorii, pe care se strădiesc să le împrăștie în toate părțile în preajma sărbătorii Crăciunului. În loc să se poată bucura de venirea mântuirii și a Mântuitorului, ei stau plini de tulburare uitând de bunătatea Domnului, aducătorul mântuirii.

Bieții anticrăciuniști sunt demni de compătimire. Domnul să aibă milă de ei!

Pastor Nelu Filip

https://dininimapentrutine.com/2023/12/17/de-ce-sarbatorim-in-25-decembrie-craciunul-sau-nasterea-domnului/?fbclid=IwAR3y6ONmlfg5WWP3KMeKqcKpawFViP-dGmTZHO52-3Xt4hTO0OkqHbe9-8s



marți, 12 decembrie 2023

Sărbătorirea Crăciunului a fost stabilită in secolul IV

În primele două secole nu sa sărbatorit Crăciunul ca dată a nașterii lui Hristos. Totul a început în secolul IV în vremea împaratului Constantin  când s-a stabilit arbitrar data de 25 decembrie care coincidea cu o sărbătoare necreștină  deja existentă ca sărbătoare a nașterii lui Hristos . Data exactă a nașterii Mântuitorului  nu este cunoscută și aproape sigur nu este în luna decembrie.   Intre timp lumea a transformat Crăciunul într-o sărbătoare comercială avându-l în centru pe Moș Crăciun, creștinii autentici însă sărbătoresc la 25 decembrie nașterea lui Hristos la Betleem. 

                                                 


                                                          

                                                  



                                                                             

miercuri, 6 decembrie 2023

Mișcarea " Oastea Domnului" - "pocăiții" ortodocși


Casa de rugăciune - asemănări și deosebiri între pocăiții ortodocși și cei neoprotestanți 

Cam așa arată o "Casă de rugăciune" a mișcarii "Oastea Domnului"  respectiv cea din Galați , asemanatoare in multe privințe unei biserici de dimensiune-mica/ medie de la neoprotestanți. Ținuta femeilor este asemănătoare celor din unele biserici penticostale (capul acoperit, fără machiaje , cercei, bijuterii ) și cântările sunt în parte asemănătoare  . 

Ceea ce deosebește însa radical "Oastea Domnului" de bisericile neoprotestante este acea parte a doctrinei care imita într-u totul pe cea din BOR, inclusiv închinarea la moaște și cam toate celelalte practici ale bisericii ortodoxe respinse de protestanți . Poate părea ciudat pentru unii cum poți să fi și pocăit și ortodox în același timp dar preotul Iosif Trifa din Sibiu  a reușit această inovație în anul 1923 observând probabil ce se întâmplă la neoprotestanți și dându-și seama că biserica ortodoxă sa îndepărtat mult de la Scriptură a încercat să facă o corecție. Dar  în final sa dovedid că ortodocșii tradiționali nu se simt prea atrași de această mișcare din moment ce numărul membrilor Oastei  este probabil in jur de 1% din ortodocși (deși nu există nici o statistică oficială din moment ce membrii mișcării se declară tot ortodocși ca și ceilați care aparțin formal de cultul BOR) .

 Diferența ce o putem întîlnii intre doctrina Oastei comparativ cu cea a BOR este: pocăința ca fiind o condiție esențială pentru mântuire și nașterea din nou care  este la fel de importantă  dar ignorată sau chiar negată de mulți preoți ortodocși influenți. Nașterea din nou  apare în bibliie catolice și protestante dar in cea ortodoxă este tradus cu "naștere de sus" și nu "din nou" în traducerea sinodală  (Ioan 3: 1-13). Din cauza acestor diferențe ( dar și caterisirii preotului invator Iosif Trifa) "Oastea Domnului" a fost exclusă din BOR 1948  fiind considerată de autoritățile comuniste ca sectă ilegală (alături de "Martorii lui Iehova")  dar reprimită în cultul ortodox după Revoluție.

 Ortodocșii inclusiv cei de la Oaste cred că numai religia ortodoxă este "cea dreaptă"  si  atunci de ce a fost nevoie de o corecție să apară această reformă acceptată doar de unii dacă aripa tradițională era credința dreaptă ? Cum poate fi o credință "dreaptă" dacă nu este după Scriptură 100%. Și să  ne amintim că corecția este doar parțială , mai rămâne problema spinoasă a cultului Mariei și sfinților considerată de protestanți idolatrie .



                                                      


                                                              

                                                       

joi, 30 noiembrie 2023

Daca mă uit la un film merg in iad? E păcat sa ne uitam la filme? Andrei Balulescu

Există biserici penticostale unde se considereră că privitul la televizor este păcat de aceea nici o persoană din acea biserică nu deține un televizor.  Dar acest lucru nu se întâmplă în toate bisercile penticostale , in majoritatea credicioșii au televizor. În principiu cam 50% dintre penticostali și 98% dintre baptiști urmăresc filmele la televizor pentru că doctrina bisericii din care fac parte  le pernite acest lucru . Ceea ce afirmă pastorul Balulescu în predica următoare  este conform cu scriptura și nu exagerează cu nimic.




 

marți, 28 noiembrie 2023

„Hamas” apare în Biblie – iar organizația teroristă își respectă numele



Mulți se întreabă dacă Hamas apare în Biblie. Este aceasta o prevestire sau un semn? Unii sugerează chiar consecințe futuriste sau semne și minuni profetice legate de Hamas și de națiunea modernă a Israelului.

Ei bine, da, Hamas apare în Biblie, dar poate nu în modul în care vă așteptați. De asemenea, să sperăm că istoria se repetă și că se pune capăt Hamas, analizează Jeremiah J. Johnston, cercetător al Noului Testament și apologet, pentru The Washington Times.

“Hamas”, acronimul arab al grupului terorist Harakat al-Muqawama al-Islamiya (Mișcarea de Rezistență Islamică), este, de asemenea, un omonim înfricoșător în Biblie: violență.

Geneza 6:11 spune: „Pământul era stricat înaintea lui Dumnezeu; pământul era plin de silnicie (violență)” – Hamas: lit. חָמָס (ḥāmās).

Cuvântul ebraic ḥāmās este un substantiv care înseamnă un act de agresiune, dar mai ales care implică contactul fizic. Organizația teroristă Hamas a fost fondată în 1987; cu toate acestea, cuvântul biblic “ḥāmās” sau “violență” datează din primele capitole ale Genezei și este unul dintre motivele semnificative ale potopului.

Iar terorismul Hamas își respectă cu siguranță numele. Nu ar trebui să i se acorde niciun merit acestei mișcări extremiste care celebrează execuția copiilor, adolescentelor, distrugerea antichităților, crimele împotriva umanității, genocidul, postarea online a terorii, tortura, radicalizarea prin rețelele de socializare, amputările și sclavia, toate în „numele lui Allah”.

În zilele lui Noe, Dumnezeu a văzut că pământul era plin de violență (ḥāmās), așa că a trimis un potop, „pentru că pământul este plin de violență (ḥāmās). Iată, îi voi nimici împreună cu pământul” (Geneza 6:13).

Hamas, folosit atât ca substantiv, cât și ca verb, apare de 67 de ori în Biblie. Mai precis, cuvântul ḥāmās din Vechiul Testament este folosit aproape întotdeauna în legătură cu violența păcătoasă. Nu se referă la violența catastrofelor naturale. Este adesea un descriptor pentru răutatea extremă.

Membrii Hamas vor să anihileze Israelul. Având în vedere ceea ce spune Biblia despre ḥāmās, sfârșitul lor este sigur. Ei vor fi distruși. Așa cum spune David: „El este Dumnezeul care mă răzbună, care supune națiunile sub mine, care mă salvează de dușmanii mei. Tu m-ai înălțat mai presus de vrăjmașii mei; de [ḥāmās] oamenii violenți m-ai salvat” (Psalmul 18:47-48).

Hamas în ebraică, aramaică și arabă

Deși numele organizației teroriste este de fapt un acronim, acesta este bine ales, iar grupul se ridică la înălțimea semnificației vechi a numelui său – violență și nelegiuire.

Acest cuvânt arab adevărat, care înseamnă “zel”, însemna mult mai mult cu mult timp în urmă. El provine din aceeași rădăcină ca și cuvântul ebraic și aramaic ḥāmās, care înseamnă “violență” sau “rău”. Ironia tragică este că organizația teroristă de astăzi se ridică la înălțimea semnificației originale a numelui organizației.

Verbul ebraic este חָמַס ḥāmas, care înseamnă “a comite violență”, “a greși”; substantivul este חָמָס ḥāmās, care înseamnă “violență” sau “rău”.

În Biblia ebraică, verbul apare de șapte ori, de exemplu, „Preoții lui calcă legea Mea și Îmi pângăresc [חָמְסוּ] lucrurile Mele sfinte” (Ezechiel 22:26). În Biblia ebraică, substantivul apare de peste 50 de ori, de exemplu, „pământul s-a umplut de violență [חָמָס]” (Geneza 6:11, 13, F. Brown, cu S. R. Driver și C. A. Briggs, “A Hebrew and English Lexicon of the Old Testament” BDB 329).

sursa : https://tribuna.us/hamas-apare-in-biblie-iar-organizatia-terorista-isi-respecta-numele/