joi, 17 august 2023
RVE Timisoara despre - Muzica în închinarea bisericii
marți, 15 august 2023
sâmbătă, 12 august 2023
vineri, 11 august 2023
Crima de la Mangalia și creștinii de 2000 de ani
Presa , televiziunile au prezentat cazul Alinei ucisa de colega ei Loredana ca o imensa tragedie, cum a fost posibil ca o tanara de 18 ani sa-si ucida cu sange rece colega si prietena de-o viata dintr-o cearta. Motivul aparent al discordiei ar fi fost un baiat (sau mai multi) desi presa o prezinta pe Alina ca pe o "sfanta" nu uita sa adauge ca sfanta avea si un iubit fapt care pune sub semnul intrebarii presupusa sfintenie .
Dupa cum este cunoscut in mediul ortodox si nu numai, a avea un prieten si iubit echivaleaza cu o relatie intima (sexuala ) intre cei doi, cam asta se intampla in majoritatea cazurilor. Iar concubinajul care nu inseamna neaparat ca locuiesc permanent impreuna, este in termeni scripturali curvie, iar unde este duhul de curvie acolo joaca dracii pe masa . Este suficient sa permiti unui demon sa intre in viata ta ca ti-ai umplut casa de draci , iar Loredana se pare ca era pe aceliasi drum, avida dupa barbati , daca ti-ai deschis usa catre lumea intunericului acesta te va controla. Iar finalul celor care merg pe acest drum va fi inevitabil iadul , cu atat mai mult cand te-a prins nepregatit .
Cam asta ofera "crestinismul de 2000 de ani " libertati fara limita si si implicit usa larg deschisa duhurilor de orice fel. Prin contrast crestinismul Scripturii ne impune pocainta si o viata noua in Hristos, in care sa nu permiti nici unui pacat sa intre in viata ta, si dracii vor sta la distanta si nu vor mai avea nici o putere in viata ta. Altfel orice va fi posibil iar cazuri de acest fel cu crime motivate de conflicte amoroase sunt relatate aproape zilnic in presa si la TV, fiind o consecinta a unei vieti traita departe de Dumnezeu.
https://crestiniiazi.wordpress.com/inima-omului/
vineri, 4 august 2023
De ce pastorii nu predica din Ev. dupa Matei 19:24 ?
In Noul Testament apar invataturi noi care nu coincid cu cele iudaice printre acestea sunt unele care pun un accent pe fapte precum Matei 25:31-46 dar si Matei 29:24 unde inbogatirea este considerata un element negativ pentru ca presupune lacomie, avarism considerate pacate in NT. Isus Hristos pe de alta parte îi spune bogatului care intreba ce sa faca ca sa fie mantuit "Vinde tot ce ai si da la saraci , apoi urmeaza-ma."
Cei care au trecut prin experienta mortii clinice si au revenit la viata au marturisit ca "in lumea de dincolo" au fost chestionati si cu privire de fapte .
Pastorii neoprotestanti evita sa predice din Matei 19:24 pentru ca acest verset nu corespunde nici cu doctrina protestanta care spune ca nu conteaza pentru mantuire nici faptele, nici bogatia, nici pacatele ci doar credinta. Si nu corespunde nici cu interesele unui pastor care este platit de membrii bisericii. Pentru ca bisericile neoprotestante refuza ajutorul financiar de la stat (pe motiv ca biserica este separata de stat) membrii bisericii platesc prin donatii benevole salariile pastorilor plus toate cheltuielile bisericii .
In consecinta se considera ca biserica are nevoie de cat mai multi oameni bogati care sa doneze sume substantiale pentru salariile lor si bugetul bisericii . Bisericile se bazeaza pe oamenii bogati nu pe cei saraci care nu contribuie cu donatii, si care nu sunt prea bine vazuti de lideri in multe biserici.
Deci pastorii nu au cum sa predice Evanghelia asa cum a propovaduito Hristos, pentru ca in orgoliul lor de a nu accepta bani de la stat ca celelate culte (in plus ca direct de la biserica ar putea primii un salariu mai mare), prefera sa nu spuna ce a spus Hristos ca bogatii ar putea sa nu ajunga in cer ci exact invers sa combata aceasta invatatura invocand Vechiul Testament .
In concluzie daca vrei sa stii adevarul singurul reper trebuie sa fie Biblia respectiv Noul Testament si nimic altceva . Si sa nu asteptati ca pastorii sau preotii sa predice ca bogatii nu vor ajunge in cer, ca nu au nici un interes sa o faca.
.
.
.
marți, 1 august 2023
Canalele de dezimformare anulează rațiunea la români și se vor mai tari decât Știinița
miercuri, 26 iulie 2023
Responsabil taliban: Cravata purtată de bărbaţi simbolizează crucea creştină. Aceasta ar trebui interzisă
Unii penticostali din Moldova considera cravata ca fiind ceva lumesc, de la diavol, de aceea nu recomanda folosirea ei mai ales la anvon, talibanii musulmani nu suporta nici ei cravata dar din cu totul alte motive.
Uneori, când merg în spitale sau în alte părţi, un medic musulman afgan ori un inginer poartă cravată", a explicat Mohammad Hashim Shaheed Wror, şeful unui serviciu guvernamental însărcinat cu "ghidarea" afganilor astfel încât să respecte mai fidel principiile islamice.
Simbolistica cravatei "este evidentă în islam", a afirmat acesta într-o conferinţă de presă retransmisă de Tolo TV.
"Ce este o cravată? Este crucea (creştină). Sharia (legea islamică) vă ordonă să o rupeţi şi să o eliminaţi", a adăugat responsabilul.
Autorităţile talibane nu au impus nicio regulă în ce priveşte modul de a se îmbrăca al bărbaţilor după ce s-au reinstalat la putere, în august 2021. În schimb, femeile trebuie să fie complet acoperite când ies din casă.
Oficialii talibani poartă aproape întotdeauna şalvari şi tunică tradiţională - shalwar kameez -, cu o vestă deasupra şi pe cap turban.
Hainele occidentale au devenit mai rare după preluarea puterii de către talibani, dar cămaşa şi cravata continuă să fie purtate în unele profesii.
Şi unele administraţii afgane precedente au încercat să impună populaţiei coduri vestimentare, sau cel puţin funcţionarilor.
În deceniul de ocupaţie sovietică de după invazia din 1979, funcţionarii au fost încurajaţi să poarte costum, în locul veşmintelor tradiţionale.
Fostul preşedinte Ashraf Ghani, care a fugit din ţară după revenirea talibanilor la Kabul, în 2021, prefera în ce-l priveşte costumul occidental când se afla în străinătate şi veşminte tradiţionale în ţară.
În cursul celor 20 de ani de insurecţie, combatanţii talibani au purtat tot hainele tradiţionale, dar după preluarea puterii forţele armate au fost dotate cu uniforme militare moderne.
sursa http://stiri.tvr.ro/responsabil-taliban--cravata-purtata-de-barbati-simbolizeaza-crucea-crestina--aceasta-ar-trebui-interzisa_935809.html#view
duminică, 23 iulie 2023
marți, 18 iulie 2023
Blesteme și injurături penticostale
Cand un penticostal se manie pe cineva si doreste ca pedeapsa lui Dumnezeu sa îl loveasca atunci spune "Mustra-te Domnul" sau "Mustra-te Domnul cat poate de aspru".... Sa folosesti expresia "Mustrate Domnul" e dovada a unei uri interioare, dovedeste ca esti stapanit de resentimente, rautate, neiertare si nu de Duhul lui Dumnzeu care este dragoste neconditionata , bunatate facere de bine. Si asta in ciuda faptului ca penticostalii si carismaicii se lauda cat e ziua de lunga ca ei sunt botezati cu Duhul Sfant, deci plin de Duhul ,nu ca altii.
Am trait destul de mult timp printre penticostali, exista printre ei oameni onesti , crestini adevarati dar sunt si multi firesti, lumesti care in ciuda aparentelor nu se comporta diferit de cei din lume. Cei mai rai dintre ei sunt deseori cei nascuti si crescuti in familii de neoprotestanti, carora li sa bagat de mici in cap niste clisee , de genul "suntem copii Domnului singurii crestini de pe lumea asta, pe cei care sunt ca noi îi iubim pe ceilați îi urâm".
La fel ca la ortodocsi " noi suntem singura biserica crestina, ceilati sunt toti eretici să piară ereticii " ambelele extreme au fost bine spalate pe creier pana ce au devenit niste fanatici in religia lor.
Ramane o mare problema rautatea si ipocrizia la unii neoprotestanti, si asta din cauza ca niciodata nu s-au pocait cu adevarat si nu au experimentat in mod real nasterea din nou si nu manifesta roada Duhului Sfant.
Fanaticii dogmatici, "spalatii pe creier" ma vor judeca ca vorbesc de rau calea pocaintei . Fals, asa cum a afirmat de fiecare data pocainta este singura cale agreata de Dumnezeu dar pocainta reala nu inchipuita, deghizata in loial slujitor al cultului X si daca comentezi critic anumite aspecte ce se intampla in mediul nostru apare mania si "injuraturile pocaiasti".
Dupa ce m-am converit cu multi ani in urma am fost contrariat de o "ciudatenie" un tanar umbla din biserica in biserica si predica de la anvon Pocainta pocaitilor. La inceput nu prea intelegeam sensul demersului său dar mai tarziu am realizat cata dreptate avea acel tanar si cat de multi aveau nevoie cei numiti "pocaiti" de o pocainta reala.
Vezi si Galagie sau Har ?
sâmbătă, 15 iulie 2023
miercuri, 12 iulie 2023
Esti un închinător adevărat sau cauți doar divertismentul ?
luni, 10 iulie 2023
Biserici muzicale sau biserici biblice
„În multe medii așa zis creștine, dacă scoți muzica din ecuație nu mai rămâne nimic. Parcă totul se învârte în jurul acestei ”prințese” onorate. Cuvântul a devenit umplutura iar la orchestre și fanfare a dispărut fără să taie pe nimeni.
Îmbătarea cu extaz muzical este scopul urmărit de ”noii
cristoși” ai ”evangheliei din corzi”.
”Evanghelizare” fără ”trupă”, fără ”va cânta formația…x” nu riscă nimeni,
Cristosul fals e chitarist în veacul XXI, e ceasul lui și puterea
întunericului.”
sursa: Noi propovăduim un Hristos chitarist
„De câte ori ascultăm de plăcere o muzică aşa-zis creştină,
fără cercetarea duhului, fără pocăinţă, fără zdrobire, numai aşa pentru
gâdilirea urechii nu ne hrănim, ne îmbătăm. Însăşi felul şi alcătuirea religiei
Babiloniene este spre a fi uşor acceptată de mulţimi şi de a da satisfacţie
mulţimilor. Măsura succesului ei este tot mărimea mulţimii, criteriu absent în
epistolele lui Pavel.
Multe din bisericile creştine se transformă imperceptibil
din locuri ale hrănirii, săturării şi creşterii în locuri ale îmbătării şi
extazului firesc, „chelneri” profesionali amestecând, falsificând şi înlocuind
rodul viţei de sus cu scursoarea roadelor degenerate ale unei viţe străine.
Doamne ai milă de noi!„
sursa: Hrănire sau îmbătare
Boala are o cauză mai adâncă: sacramentalismul ritualic,
ideea că prin participare la ritual te „umpli” este hrana mistică ce „umple”
acest meniu. Iar muzica este ritualul care „te umple” cel mai ușor.
O adunare biblică este acea adunare în care Cuvântul lui
Dumnezeu este vestit așa cum este și pe primul loc, este explicat pentru a fi
înțeles, o adunare în care cercetarea Bibliei este în duhul celor de la Berea,
pe primul loc, iar alte activități sunt subordonate ascultării de Cuvânt.
O biserică muzicală este acea biserică în care în locul
Bibliei este muzica pe primul loc și în jurul muzicii se petrec toate
activitățile.
sursa : vesteabuna.wordpress.com
.
miercuri, 5 iulie 2023
De ce "vorbirea în limbi" nu este semnul botezului cu Duhul Sfânt
marți, 4 iulie 2023
Biserica Primară - un scurta descriere realizata de Iustin Martirul
Iustin Martirul în anul 150 a avut o descriere succintă a serviciului religios din biserica primară în cartea sa „Apologetica-Închinarea in Biserica Primară ”
„Cei bogați dintre noi poartă de grijă săracilor; trăim o viața de strînsă părtașie si pentru tot ceea ce avem binecuvantăm pe Făcătorul nostru prin Isus Christos, Fiul Său si prin Duhul Sfant. În ziua care se cheamă “Duminica”, ne adunăm împreuna intr-un loc anumit înainte de răsaritul soarelui si citim cat ne îngăduie timpul din “memoriile apostolilor” și din scrierile profeților. Apoi, cînd se oprește cel ce citește, presbiterul ține o cuvîntare în care ne îndeamnă să trăim conform cu lucrurile frumoase pe care le-am auzit. Ne ridicăm apoi toți la rugăciune și cum am mai spus, cand sfîrsim rugăciunile, sunt aduse pîinea, vinul ai apa. Cel ce prezidează, dupa priceperea sa, se roagă atunci si multumește lui Dumnezeu, iar restul celor adunati spun: Amin . Se imparte apoi fiecaruia din cei prezenti, iar celor care n-au venit li se trimite prin diaconi acasa. Cei care au avere si vor s-o faca, daruiesc apoi cat vor si colecta care se aduna este data celui ce prezideaza si el se ingrijeste apoi ca din ea sa fie ajutati cei orfani, vaduvele, cei care, prin boala sau alte imprejurari au ajuns in lipsuri, cei care se afla in inchisori, cei care se afla in calatorie si ne viziteaza; intr-un cuvant toti aceia care au nevoie. Noi cinstim ziua de Duminica pentru ca este cea dintai zi, in care Dumnezeu, schimband intunerecul si materia dintru inceput, a facut lumea, si, tot in aceasta zi, Domnul Isus, Mantuitorul nostru a inviat dintre cei morti.”
.
duminică, 25 iunie 2023
Belgia: Bisericile fără credincioși sunt transformate în hoteluri, magazine și cluburi de noapte
Bisericile, mănăstirile și capelele din Europa sunt din ce în ce mai goale, iar unele dintre ele chiar au fost abandonate. În Belgia, clădirile odată sacre sunt transformate în magazine, hoteluri, și cluburi.
Mersul la biserică nu mai este o obișnuință
În ultima jumătate de secol, mersul la biserică a început să nu mai fie o obișnuință, cel puțin în multe state vestice.
sursa : https://www.euronews.ro/
In Belgia majoritatea crediciosilor sunt romano-catolici.
Conform Barometrului religios din 2008 , 43% dintre belgii francofoni spun că sunt catolici , 17% atei , 12% musulmani 10% agnostici , 2,7% protestanți. În regiunea Bruxelles musulmanii reprezintă o treime din populație.
VEZI SI BISERICA BUFET SUEDEZ : https://crestinul-azi.blogspot.com/2023/06/biserica-bufet-suedez.html
..
joi, 22 iunie 2023
Biserica - Bufet suedez
Aflam ca la Oradea (si nu numai) bisericile sunt pe alese cu o oferta variata de la muzica populara pe versuri religioase la penticostali, la club religios la baptisti (BBSO) si carismatici .
Apoi nu ar fi mai bine daca preferi muzica populară sa mergi la un spectacol sau dacă iți place clubul cu muzica moderna ritmata sa mergi la club ? A fost o vreme cand la intrarea in biserica (cateheza) pastorul iti spunea: pocainta este stanga imprejur daca pana acum iti placea bautura de azi ai renuntat la ea, daca iti placea muzica populara, pop, rock etc. de azi ai terminat cu ele si oamenii se conformau . Acum le gasesti pe toate stilurile muzicale in biserici dar adaptate la text religos...
vineri, 16 iunie 2023
Mărturii șocante , defăimătoare referitoare la cultul penticostal
Nu este exclus totusi ca in comunitatile tiganesti sa existe astfel de situatii avand in vedere modul lipsit de orice norme morale in care traiesc multi din ei. In urma cu ceva timp a aparut pe net o marturie al unui "pocait " de etnie roma care marturisea ca sufletului lui a fost dus de Dumnezeu in iad pentru ca traia in pacatul curviei , i sa arata ce il astepta daca continua pe acel drum al falsei pocainte. Si ca o consecinta a acelei experiente tanarul respectiv si-a marurisit pacatul public si sa pocait in lacrimi intr-o postare video.
.
marți, 13 iunie 2023
Regulile stricte după care trăiau adepții cultului anabaptist din Transilvania. Refuzau botezul copiilor
În Transilvania, în zona actualei comune Vințu de Jos din județul Alba, a existat unica comunitate „anabaptistă” de pe actualul treritoriu al României. Manuscrise referitoare la această comunitate există în colecția Bibliotecii Batthyaneum
Recent, în urma unei colaborări cu Biserica Baptistă din Ungaria, s-a derulat un proces de digitalizare a celor 19 manuscrise anabaptiste aflat în colecția bibliotecii din Alba Iulia.
„Digitalizarea a avut loc cu ajutorul unei echipe de profesioniști de la Budapesta care a lucrat cu echipamente de ultimă oră, la o calitate excepțională. În curând, toate aceste manuscrise reprezentative pentru comunitatea anabaptistă din Vinț (sec. XVI-XVIII), relevante și pentru istoria Transilvaniei, vor fi disponibile online”, au transmis reprezentanții instituției din Alba Iulia.
Curentul radical anabaptist a luat naștere la începutul secolului XVI, în Europa, în timpul Reformei creștine. Pe baza lecturii pe care o făceau din Scripturile Noului Testament, adepții au ajuns la concluzia că botezul în apă, un semn al apartenenței la credința creștină, ar trebui să fie rezervat doar adulților care pot lua propriile decizii în materie de credință.
Negarea botezului copiilor
Astfel, elementul esenţial în ideologia religioasă anabaptistă, cel care caracterizează toate curentele ei, era negarea botezului copiilor. „Anabaptismul propovăduia că omul trebuie, înainte de toate, să devină demn de a se supune botezului, să-şi însuşească conştient învăţăturile creştinismului, ceea ce e posibil numai la o vârstă adultă. Această concepţie însemna de fapt ideea că nimeni nu poate fi încreştinat împotriva voinţei sale, că spre a deveni creştin e nevoie de o voinţă matură, conştientă, de un act liber consimţit. Negarea botezului copiilor însemna neacceptarea învăţăturii religioase oficiale privind «dezlegarea de păcate»”, se precizează în lucrarea „Comuna anabapistă de la Vințul de Jos în sec. XVII”, scrisă de cercetătorul Magdalena Bunta.
În Transilvania anabaptiştii au fost cazaţi pe domeniul fiscal de la Vinţu de Jos începând cu anul 1621, până în 1649. Istoricii apreciază la 1.500 - 1.700 de persoane numărul acestora.
„Prima ştire referitoare la organizarea comunei anabaptiste de la Vinţul de Jos s-a păstrat într-o scrisoare a lui Gabriel Bethlen de la data de 26 iulie 1621, adresată soţiei sale Suzana. Prin această scrisoare, Bethlen dispune ca la dispoziţia anabaptiştilor să fie puse, printre altele, şi diferite materiale de construcţie, pentru ca aceştia să poată construi casele aşa cum e obiceiul lor”, se mai susține în lucrarea citată.
Toate bunurile, repartizate în mod egal
În concepţia lor, „împărăţia milenară" ce aşteptau să se infăptuiască nu va fi un pămînt al trâdavilor, ci al celor ce trudesc cu braţele. În viaţa lor de toate zilele se călăuzeau după principiul că, până la înfăptuirea acestei „împărăţii", nimeni nu poate trăi fericit şi cu conștiința împăcată, decât dacă îşi câştigă pâinea prin muncă. Bunurile, stocurile acumulate, provenite din câștigul muncii colective, erau repartizate în mod egal tuturor.
„Prin felul lor sănătos de viaţă şi prin ordinea care domnea, rar se îmbolnăvea cineva. Am văzut printre ei câte un bătrân sănătos şi fericit, având vârstă mare, cum rar am întâlnit în altă parte. Aveau ore regulate de mâncare şi de culcare, dar n-aveau timp pentru jocuri de noroc sau plimbări. Tineretul se plimba însă câte o oră cu profesorul lor, din motive de sănătate. În timpul liber se rugau s-au cântau cântece religioase. N-am văzut mânie, invidie, răzbunare, griji pentru cele pământeşti, îngâmfare, căinţă. Pe scurt, totul se petrecea în cea mai perfectă ordine. Bărbatul nu-şi vedea femeia decât când se ducea la culcare. În camera de culcare nu se găsea decât patul, cana cu apă şi prosopul alb”, se mai precizează în lucrarea menționată, care citează un autor german care a trăit într-o astfel de comunitate.
Mișcarea anabaptistă a inspirat dezvoltarea mai multor grupuri creștine aflate astăzi în întreaga lume. „În prezent, există aproximativ patru milioane de anabaptiști în lume, cu adepți răspândiți pe toate continentele populate. Pe lângă multe alte grupuri anabaptiste mai mici, cele mai mari includ menoniții, cu 2,1 milioane, baptiștii germani, cu 1,5 milioane, amish, cu 300 de mii, și hutteriții, cu 50 de mii”, potrivit christianity.com.
Sursa : https://adevarul.ro/stiri-locale/alba-iulia/regulile-stricte-dupa-care-traiau-adeptii-2273323.html?fbclid=IwAR2bqt-x10uro5ouv5GTy8ZoH-anKcbg3ZH3rjm9IK8dVggDU72CiKcLAb0
Nota: A nu se confunda anabaptisii cu baptistii care apartin unui cult diferit cu unele asemanari dar si multe deosebiri .
.
joi, 8 iunie 2023
ADEVĂR ISTORIC Documente şi date din Istoria Bisericii de Nicolae Moldoveanu
Documente şi date din Istoria Bisericii de Nicolae Moldoveanu - compozitor și interpret de muzică crestină de la Oastea Domnului
Fragmente din carte
CULTUL MORŢILOR
Spiritualitatea românească a păstrat una din cele mai arhaice modalităţi de a-i celebra pe cei dispăruţi. Nenumărate practici şi obiceiuri adânc înrădăcinate în conştiinţa fiecăruia dintre noi, ne determină a fi mereu împreună cu cei care fizic nu mai există.
Ce crede Biserica Ortodoxă în legătură cu înmormântarea: Slujba de înmormântare şi parastasele, pomenile şi alte obiceiuri, sunt o moştenire de la strămoşii noştri păgâni daci şi romani.
După învăţătura Bisericii Ortodoxe şi Catolică, cei vii trebuie să se roage pentru cei morţi (parastasele), ca să fie scoşi din iad şi aduşi în rai. (Dar pentru cei din rai pentru ce trebuie să te mai rogi? n. n.)
Pr. Victor Aga: “Colacii la mort, simbolizează jertfa adusă întru pomenirea celor morţi şi iertarea păcatelor lor. Colacii vămilor, vămeşeii, se fac şi se dau de pomană, spre a plăti cu ei vămile văzduhului, şi a uşura trecerea sufletului prin ele.” (Simbolica Biblică şi Creştină – Dicţionar Enciclopedic cu istorie, tradiţii, legende, folclor), pag. 70, Timişoara, 1935).
Parastasul este forma prescurtată a rânduielii înmormântării mirenilor. Precum la înmormântare, tot aşa şi la parastas se aduce coliva, pâinea şi vinul simbolizând corpul şi sângele Domnului nostru Isus Hristos, din care să guste toţi cei ce iau parte la parastas (ca şi la înmormântare).
…Biserica a rânduit să facem parastase la 9 zile după deces, la 40 de zile, la 6 luni, la un an, doi ani, trei ani, până la al şaptelea an, iar după aceea în fiecare an la ziua morţilor, apoi în toate duminicile şi sărbătorile de peste an, cu prescură la sfânta biserică. În felul acesta ajutăm pe cei morţi să scape din chinurile iadului şi să ajungă fericiţi în rai…” (Mitropolia Ardealului, Sibiu,1983, nr. 3 – 4, pag 197 – 201, Despre parastase).
Petre Vintilescu: Iată câteva însemnări din cartea acestui teolog ortodox, Cultul şi ereziile, pag. 102 – 103,, tipărită în anul 1926 la Piteşti: “Cinstirea rămăşiţelor pământeşti ale sfinţilor şl martirilor a căpătat un avânt deosebit, de când Constantin cel Mare a început să aşeze osemintele apostolilor şi ale altor sfinţi în bisericile construite de dânsul…
în Vechiul Legământ, Dumnezeu a pedepsit aspru pe poporul lui Israel şi pe conducătorii lui din pricină că au împrumutat de la păgâni diferite practici religioase, introducându-le în Templu şl în viaţa lor de fiecare zi. Nu s-au mulţumit cu ceea ce le dăduse Dumnezeu, ci au adăugat, cu gând bun, lucruri străine.
Aşa au făcut şi în creştinism. Anumiţi conducători au adăugat, rând pe rând, câte ceva la calea simplă a adevărului, lăsată de Domnul Isus în Noul Testament, ajungându-se la ceea ce se vede astăzi în cultele ortodox şi catolic.
Dragul meu, dacă tu eşti creştin, dovedeşte lucrul acesta prin ascultarea de Domnul Isus Hristos, de adevărul Cuvântului Său scris. Neascultarea de adevăr este moarte. Vrei tu să te pierzi, trăind în minciună? Nu tăvăli adevărul în pesmetul intereselor tale, sau ale grupului din care faci parte, că-l vei strica sigur, şi nu-l vei mai putea înţelege nici odată. Crede de spune Domnul Isus şi apostolii Săi, şi vei fi mântuit. Slăvit să fie Domnul!
Sf. Ioan Gură de Aur: “Ce s-ar putea spune despre obiceiurile introduse la moarte… despre acele planşete pe la morminte, despre îngrijirea cea mare pentru monumente, despre droaia aceea de femei bocitoare, despre observaţiile zilelor? Spune-mi. Şi cum să nu fie dovada celei mai de pe urmă nebunii? (1 Cor. pag. 165, Omilia XII).
Pomenile pentru cei morţi este obicei păgânesc moştenit de la romani: novemdialia, adică pomeni la 3, 7, 9, 20, 30, 40, de zile, pentru manes, adică pentru umbrele sufletelor. Aceste pomeni se mai repetau la 10, 20, şi 30 de ani de la moarte şi se făceau cu mâncări, băuturi şi cu coroane de flori. Adevărul este numai unul pentru orice lucru – nu sunt două adevăruri.
Adevărul mântuirii omului şi a trăirii lui ca mântuit (urmaş al lui Hristos), este cel arătat în Noul Testament.
Sfânt şi moral este numai adevărul, iar adevărul Bisericii lui Hristos este Cuvântul Lui scris de sfinţii apostoli. “Cuvântul lui Hristos să locuiască din belşug în voi în toată înţelepciunea.” (Colos. 3:16).
Un mare pericol i-a pândit pe creştini încă de la începutul zidirii bisericilor. Omul firesc (nenăscut din nou) şi-a aţintit privirile asupra acestor clădiri, uitând adevărata Biserică a lui Hristos. În decursul veacurilor omenirea creştină s-a trudit la zidirea de clădiri frumoase (biserici de zid), uitând că biserica trebuie să fie o biserică vie. Cele mai groaznice războaie au fost în mijlocul omenirii zisă “creştină”, care se mulţumea doar cu locaşuri de închinăciune multe şi frumoase.
După învăţătura ortodoxă clădirea este considerată biserică. Forma, atât ca arhitectură cât şi organizarea interioară a fost concepută ca o copie a Templului Vechiului Testament. Altarul a luat locul “Sfintei Sfintelor”. (România Liberă, 1992, 21 martie, pag. 5, Altarul).
Sf. Chirii al Ierusalimului: “Când zicem Biserică, cu acest cuvânt nu înţelegem îngrădirea zidurilor, ci arătăm mai mult pe cei ce iubesc să se închine lui Dumnezeu… adică mulţimea credincioşilor.” (Nicodim Aghioritul, Hristaitia, pag. 469, Bucureşti, 1937).
Isidor Pilusiotul: “Altceva este Biserica (adunarea) şi alta casa în care se adună credincioşii, căci cea dintâi se alcătuieşte din suflete curate iar cealaltă din pietre şi ziduri.” (Nicodim Aghioritul, Hristaitia, pag. 469, Bucureşti, 1937).
Despre Ştefan cel Mare se spune că după fiecare război ridica câte o biserică (ca şi cum Dumnezeu ar fi fost mulţumit de moartea a zeci de mii de oameni atât din oastea adversă cât şi din propria oaste. Biserica clădită, chipurile, era o jertfă de mulţumire). Aşa înţeleg oamenii fireşti pe Dumnezeu şi Biserica.
Oamenii lui Dumnezeu, credincioşii adevăraţi, încă de la înfiinţarea locaşurilor de cult au avertizat pe creştini.
Sf. Efrem Şirul: “Nu locul mântuieşte pe om, ci libera lui voinţă. Strămoşul nostru Adam a căzut chiar în rai, iar Lot s-a păzit în Sodoma…” (Grădina de flori duhovniceşti, pag. 151, trad. din ruseşte).
Miniciu Felix, zice: “La ce voi zidi eu biserică lui Dumnezeu, dacă lumea, pe care a zidit-o El, nu-L poate încăpea?” (Octav. c. 32).
Origen (Celsus III, 34), zice: “Noi nu voim nici biserici, nici statui pentru Dumnezeul nostru.” (Farrar, Primele zile ale creştinismului, vol. 1, pag. 176), notiţa 6).
Sf Maxim Mărturisitorul: “Dumnezeu nu locuieşte în temple făcute de mâini. El locuieşte într-o minte curată.” (Filocalia III, 115).
Sf Barnaba, zice: “Luaţi bine seama, pentru ca Templul Domnului să fie zidit în chip măreţ. Ascultaţi cum. Primind iertarea păcatelor şi nădăjduind în Numele Lui, ne-am înnoit, ca şi cum am fi fost făcuţi iarăşi de la început; pentru aceea în locuinţa noastră locuieşte cu adevărat Dumnezeu în noi.” (Epistola sf. Barnaba, cap. XVI).
marți, 6 iunie 2023
După 50 de ani: Evanghelizare cu Franklin Graham în Seul, Coreea
Unicitatea Coreei
„Nu există nicio națiune în lume care să semene cu Coreea, dar toți banii și toată tehnologia nu umple vidul care există în inima omului”, a împărtășit el în timpul unei conferințe de presă la Seul.
„Oamenii caută și nici măcar nu știu ce caută, dar ceva lipsește… Doar Dumnezeu poate umple acel vid. Așa că am venit să predic doar un mesaj simplu despre dragostea lui Dumnezeu pentru poporul coreean și vreau ca poporul coreean să știe cum poate avea o relație personală cu Dumnezeu prin credința în Fiul Său, Isus Hristos.”
„Coreea a fost o țară predominant budistă, cu o puternică influență budistă în cadrul înaltei societății, al guvernului și al clasei politice. Cu toate acestea, după evanghelizare de acum 50 de ani, oamenii au început să vadă impactul pozitiv și beneficiile creștinismului. A existat o mobilizare puternică a credincioșilor, iar biserica a devenit o forță majoră, peste 10% din populație fiind creștină, inclusiv mulți dintre liderii noștri din politică, afaceri și mediul academic. Oamenilor nu le este rușine de Evanghelie.”
Moștenirea spirituală a coreenilor
Kim a împărtășit că mesajul lui Graham adresat coreenilor în acea zi din 1973 a creat o moștenire spirituală care a persistat de-a lungul generațiilor în această națiune.
„Au fost înființate școli biblice și seminarii. S-a pus accentul pe o puternică predare a Bibliei și pe formarea ucenicilor. Și fiecare biserică a vrut să fie o biserică de extindere a misiunii. Astăzi, Coreea de Sud trimite mai mulți misionari decât orice altă țară, cu excepția Statelor Unite. Numai biserica noastră a construit 30 de biserici în Mongolia începând cu 1973”, a spus el.
„În același timp, etica pe care creștinismul îi învață pe oameni – să muncească din greu, să fie cinstiți și să fie smeriți – cred că a influențat dramatic forța de muncă coreeană, iar economia noastră a crescut foarte rapid. Este un miracol.”
Billy Graham a spus-o cel mai bine: „Adevărata poveste a evanghelizărilor nu se află în marile coruri, în miile de participanți, nici în sutele de solicitanți care sunt consiliați. Adevărata poveste este în schimbările care au avut loc în inimile și viețile oamenilor.”
Sursa: CBN News
Sursa Fox newsRev. Franklin Graham impreuna cu Dr. Billy Kim, care a servit ca interpret pentru tatăl său, Billy Graham, în urmă cu 50 de ani. Kim este președintele Companiei de Radiodifuziune din Orientul Îndepărtat - Coreea, fost președinte al Alianței Mondiale Baptiste și fost pastor al Bisericii Baptiste Centrale Suwon din Coreea. (Asociația evanghelistică Billy Graham)
.
luni, 5 iunie 2023
Sunt baptiștii descendenții lui Toma necredinciosul ?
Surprinzator este ca chiar o parte dintre cei care au trecut prin astfel de experiente au fost credinciosi baptisti, am sa dau doar doua exemple George Vruță si Gabriel Bărnuțiu . George Vruță marturiseste intr-un clip video ca a fost grav bolnav , cancer cu metastaze, a fost internat in spital unde a decedat, sufletul sau a iesit din trup si sa trezit intr-o alta lume, pe care el o numeste iadul.
Acolo si-a adus aminte de Dumnezeu si a inceput sa strige Isus , Isus, apoi o raza de lumina a aparut in intunericul iadului si o mana la prins si la scos de acolo. La scurt timp sa trezit intors in trup in spital. In doua zile si-a revenit complet, boala terminala a disparul din trupul sau, medicii erau uluiti nu le venea sa creada ca au asistat la o minune. Revenit acasa sa decis sa se pocaiasca , botezandu-se intr-o biserica baptista. Minunea sa produs datorita mamei sale care era pocaita practicanta , postea mult si se ruga pentru vindecarea sa fizica si spirituala.
Gabriel Barnutiu a avut deasemeni o marturie despre modul cum Dumnezeu la dus in lumea de dincolo , sufletul ia iesit din trup si a vazut iadul, apoi raiul, dupa care ingerii i-au spus sa se pocaiasca si sa trezit intors in trup in spital in Simleul Silvaniei. Revenit la viata nu se mai putea oprii din plans, sa pocait apoi intr-o biserica baptista.
Doctrinele cultelor sunt facute de oameni in timp de aceste experiente supranaturale vin direct de la Dumnezeu. Unii baptistii insa nu le cred si mai si jignesc uneori grosolan pe cei care au alte opinii dovedind ca nu au Duhul Sfant si poate nici nu l-au avut vreodata.
Nu trebuie totusi sa generalizam, nu toti baptistii se comporta in acest mod si eu spre exempu sunt baptist dar nu unul ingust dogmatic ci deschis spre orice revelatie care vine de la Dumnezeu.
Faptul ca ortodocsii pretind ca scoate omul din iad cu colacii si pomenile de la parastas par sa fie intradevar povesti naive, dar asta nu inseamna sa te fixezi pe ideea ca nimeni nu mai iese din iad, daca a intrat adata acolo, astea sunt tot povesti dar din alta doctrina. Dumnezeu este suveran si atotputernic si poate face minuni .
Dar nu doar baptisti candideaza pentru titlul de descendent a lui Toma necredinciosul, adventistii ravnesc si ei dupa acest titlu, ei respingand existenta sufletului nemuritor si chiar a iadului, cu asta dovedind ca sunt scufandati total in erezii cumplite care pun in discutie dogme fundamentale din crestinismului .
Dogmatismul in exces te indeparteaza de adevar si nu-ti permite sa vezi suveranitatea lui Dumnezeu in toate aspectele vietii .
Update: Pentru ca am fost atentionat la comentarii de un habotnic indoctrinat ca jignesc baptismul comparandu-l cu Toma, nu este nici o jignire Toma a fost apostol al Domnului. Dupa cum se vede din imagine i sa desenat un cerc (aura) pe cap, deci este considerat un sfant in biserica crestina , sa fi comparat cu un sfant este o onoare.
.
sâmbătă, 3 iunie 2023
Conferința Vertical - un ghiveci multicofesional
Pentru "sefu" de la "Vocea Crestinilor" nu exista biserici conservatoare si libertine, culte baptiste, penticostale sau nonconfesionale , el incearca sa faca un ghiveci din toate , sustinerea financiara este tot ce conteaza. Si pana acum a avut succes adunand pastori si zeci de mii de admiratori la programele sale iar afacerea pare sa progreseze.
Vezi și Proorocul ghicitor
.