marți, 30 mai 2023

Ce înseamnă creștinismul la ortodocși ? o tradiție moștenită din bătrîni

 



Pe vremea când eram la ortodocși și prietenii imi spuneau de pocaință eu raspundeam  foarte sigur de mine: "și eu un sunt creștin, sunt ortodox  nu am nevoie să imi schimb credința , religia care o am este suficient de bună". 
Ortodoxul din naștere se obisnuiește cu religia lui și i se pare ca acesta este creștinismul  care se practică în religia majoritară  din Romania, o religie libertină ce îți permite să faci orice vrei. Doar în momentul cînd am început să studiez Scriptura temeinic mi-am schimbat părerea și am văzut ca ceea ce practica omenirea de secole este departe de creștinismul propovaduit de Hristos și apostoli. 

Dar vedem pe internet oameni care refuză cu obstinație să caute adevărul în Scripturi aplecând urechea la vorbele pline de venin al unor preoți, călugari sau fanatici ortodocși care resping pocăința și nașterea din nou (Ioan 3:3)  poruncită de Hristos pe motiv că doar biserica lor e cea "unică și  adevarată".

 Fiecare are de ales între a crede Scriptura sau pe acești preoți . Mai nou se atacă traducerea Cornilescu a bibliei pe motiv ca nu corespunde cu cea ortodoxă, deși  biblia ortodoxa este tradusă respectând în primul rând  doctrina BOR și nu întodeauna adevarul și textul original din greacă.

Dar vine ziua când fiecare va da socoteală pentru viața lui în Fața lui Dumnezeu și acolo nu va fi nimeni să-l poată apăra iar judecata Lui va fi dupa Scripturi, nu după "sfinte tradiții" sau doctrine fie ele ortodoxe, catolice  sau protestante.

.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu