duminică, 25 iunie 2023

Belgia: Bisericile fără credincioși sunt transformate în hoteluri, magazine și cluburi de noapte

 Bisericile, mănăstirile și capelele din Europa sunt din ce în ce mai goale, iar unele dintre ele chiar au fost abandonate. În Belgia, clădirile odată sacre sunt transformate în magazine, hoteluri, și cluburi.

Mersul la biserică nu mai este o obișnuință

În ultima jumătate de secol, mersul la biserică a început să nu mai fie o obișnuință, cel puțin în multe state vestice.

sursa : https://www.euronews.ro/

In Belgia majoritatea crediciosilor sunt romano-catolici.

Conform Barometrului religios din 2008 , 43% dintre belgii francofoni spun că sunt catolici , 17% atei , 12% musulmani 10% agnostici , 2,7% protestanți. În regiunea Bruxelles musulmanii reprezintă o treime din populație. 

                                                                      



VEZI SI BISERICA BUFET SUEDEZ : https://crestinul-azi.blogspot.com/2023/06/biserica-bufet-suedez.html



..

joi, 22 iunie 2023

Biserica - Bufet suedez

 Aflam ca la Oradea (si nu numai) bisericile sunt pe alese cu o oferta variata de la muzica populara pe versuri religioase la penticostali, la club religios la baptisti (BBSO) si carismatici  .

 Apoi nu ar fi mai bine daca preferi muzica populară sa mergi la un spectacol sau dacă iți place clubul cu muzica moderna ritmata sa mergi la club ? A fost o vreme cand la intrarea in biserica (cateheza) pastorul iti spunea: pocainta este stanga imprejur daca pana acum iti placea bautura de azi ai renuntat la ea, daca iti placea muzica populara, pop, rock etc. de azi ai terminat cu ele si oamenii se conformau . Acum le gasesti pe  toate stilurile muzicale in biserici dar adaptate la text religos...  

Surprinzător că pastorul Gabi Floruț acceptă la modul teoretic si așa ceva, dar asta e lumea consumerista suntem intr-o   evoluție spre disoluție.

                                            


vineri, 16 iunie 2023

Mărturii șocante , defăimătoare referitoare la cultul penticostal

 Penticostalii tare sau mai bucurat cand s-au afisat rezultatele recensamantului populatiei in care cultul penticostal a iesit singurul cult neoprotestant cu o crestere numerica semnificativa. Dar asa cum chiar si reprezentantii cultului penticostal au recunoscut un procent semnificativ dintre cei noi veniti in ultimii ani in randul penticostailor o reprezinte cei de etnie roma. Din cate se vede si pe retelele sociale aceastea nu prea fac cinste cultului penticostal, multi din ei nu dau dovada de schimbare radicala prin pocainta si nastere din nou. Un video postat de un unul din acestia preluat intens de mediile ortodoxe ostile neoprotestantilor a strans un numar impresionant de vizualizari  si distribuiri . Postarea a primit si un titlu de la ortodocsii care l-au postat pe tik-tok:  "Marturie socanta despre  adevarul din spatele cultului penticostal." Putin probabil ca acea marturie video sa prezinte adevarul despre crestinii penticostali in ansamblu, mai curand reprezinta aspecte din viata unei comunitati de romi care si-au luat numele de penticostali . 

                                                          


       Nu este exclus totusi ca in comunitatile tiganesti sa existe astfel de situatii avand in vedere modul lipsit de orice norme morale  in care traiesc multi din ei. In urma cu ceva timp a aparut pe net o marturie al unui "pocait "   de etnie roma care marturisea ca sufletului  lui a fost dus de Dumnezeu  in iad pentru ca traia in pacatul curviei , i sa arata ce il astepta daca continua pe acel drum al falsei pocainte. Si ca o consecinta a acelei experiente tanarul respectiv  si-a marurisit pacatul public si sa pocait in lacrimi intr-o postare video. 

                                                   


           

.                                                                                             



marți, 13 iunie 2023

Regulile stricte după care trăiau adepții cultului anabaptist din Transilvania. Refuzau botezul copiilor

 În Transilvania, în zona actualei comune Vințu de Jos din județul Alba, a existat unica comunitate „anabaptistă” de pe actualul treritoriu al României. Manuscrise referitoare la această comunitate există în colecția Bibliotecii Batthyaneum


Recent, în urma unei colaborări cu Biserica Baptistă din Ungaria, s-a derulat un proces de digitalizare a celor 19 manuscrise anabaptiste aflat în colecția bibliotecii din Alba Iulia.

„Digitalizarea a avut loc cu ajutorul unei echipe de profesioniști de la Budapesta care a lucrat cu echipamente de ultimă oră, la o calitate excepțională. În curând, toate aceste manuscrise reprezentative pentru comunitatea anabaptistă din Vinț (sec. XVI-XVIII), relevante și pentru istoria Transilvaniei, vor fi disponibile online”, au transmis reprezentanții instituției din Alba Iulia.

Curentul radical anabaptist a luat naștere la începutul secolului XVI, în Europa, în timpul Reformei creștine. Pe baza lecturii pe care o făceau din Scripturile Noului Testament, adepții au ajuns la concluzia  că botezul în apă, un semn al apartenenței la credința creștină, ar trebui să fie rezervat doar adulților care pot lua propriile decizii în materie de credință.

Negarea botezului copiilor

Astfel, elementul esenţial în ideologia religioasă anabaptistă, cel care caracterizează toate curentele ei, era negarea botezului copiilor. „Anabaptismul propovăduia că omul trebuie, înainte de toate, să devină demn de a se supune botezului, să-şi însuşească conştient învăţăturile creştinismului, ceea ce e posibil numai la o vârstă adultă. Această concepţie însemna de fapt ideea că nimeni nu poate fi încreştinat împotriva voinţei sale, că spre a deveni creştin e nevoie de o voinţă matură, conştientă, de un act liber consimţit. Negarea botezului copiilor însemna neacceptarea învăţăturii religioase oficiale privind «dezlegarea de păcate»”, se precizează în lucrarea „Comuna anabapistă de la Vințul de Jos în sec. XVII”, scrisă de cercetătorul Magdalena Bunta.



În Transilvania anabaptiştii au fost cazaţi pe domeniul fiscal de la Vinţu de Jos începând cu anul 1621, până în 1649. Istoricii apreciază la 1.500 - 1.700 de persoane numărul acestora.

Prima ştire referitoare la organizarea comunei anabaptiste de la Vinţul de Jos s-a păstrat într-o scrisoare a lui Gabriel Bethlen de la data de 26 iulie 1621, adresată soţiei sale Suzana. Prin această scrisoare, Bethlen dispune ca la dispoziţia anabaptiştilor să fie puse, printre altele, şi diferite materiale de construcţie, pentru ca aceştia să poată construi casele aşa cum e obiceiul lor”, se mai susține în lucrarea citată.

Toate bunurile, repartizate în mod egal

În concepţia lor, „împărăţia milenară" ce aşteptau să se infăptuiască nu va fi un pămînt al trâdavilor, ci al celor ce trudesc cu braţele. În viaţa lor de toate zilele se călăuzeau după principiul că, până la înfăptuirea acestei „împărăţii", nimeni nu poate trăi fericit şi cu conștiința împăcată, decât dacă îşi câştigă pâinea prin muncă. Bunurile, stocurile acumulate, provenite din câștigul muncii colective, erau repartizate în mod egal tuturor.

„Prin felul lor sănătos de viaţă şi prin ordinea care domnea, rar se îmbolnăvea cineva. Am văzut printre ei câte un bătrân sănătos şi fericit, având vârstă mare, cum rar am întâlnit în altă parte. Aveau ore regulate de mâncare şi de culcare, dar n-aveau timp pentru jocuri de noroc sau plimbări. Tineretul se plimba însă câte o oră cu profesorul lor, din motive de sănătate. În timpul liber se rugau s-au cântau cântece religioase. N-am văzut mânie, invidie, răzbunare, griji pentru cele pământeşti, îngâmfare, căinţă. Pe scurt, totul se petrecea în cea mai perfectă ordine. Bărbatul nu-şi vedea femeia decât când se ducea la culcare. În camera de culcare nu se găsea decât patul, cana cu apă şi prosopul alb”, se mai precizează în lucrarea menționată, care citează un autor german care a trăit într-o astfel de comunitate.

Mișcarea anabaptistă a inspirat dezvoltarea mai multor grupuri creștine aflate astăzi în întreaga lume. „În prezent, există aproximativ patru milioane de anabaptiști în lume, cu adepți răspândiți pe toate continentele populate. Pe lângă multe alte grupuri anabaptiste mai mici, cele mai mari includ menoniții, cu 2,1 milioane, baptiștii germani, cu 1,5 milioane, amish, cu 300 de mii, și hutteriții, cu 50 de mii”, potrivit christianity.com.

Sursa : https://adevarul.ro/stiri-locale/alba-iulia/regulile-stricte-dupa-care-traiau-adeptii-2273323.html?fbclid=IwAR2bqt-x10uro5ouv5GTy8ZoH-anKcbg3ZH3rjm9IK8dVggDU72CiKcLAb0

Nota: A nu se confunda anabaptisii cu baptistii  care apartin unui cult diferit cu unele asemanari dar si multe deosebiri .

.

joi, 8 iunie 2023

ADEVĂR ISTORIC Documente şi date din Istoria Bisericii de Nicolae Moldoveanu

  Documente şi date din Istoria Bisericii  de Nicolae Moldoveanu - compozitor și  interpret de muzică crestină de la Oastea Domnului


                                               Fragmente din carte 

CULTUL MORŢILOR
Spiritualitatea românească a păstrat una din cele mai arhaice modalităţi de a-i celebra pe cei dispăruţi. Nenumărate practici şi obiceiuri adânc înrădăcinate în conştiinţa fiecăruia dintre noi, ne determină a fi mereu împreună cu cei care fizic nu mai există.
Ce crede Biserica Ortodoxă în legătură cu înmormântarea: Slujba de înmormântare şi parastasele, pomenile şi alte obiceiuri, sunt o moştenire de la strămoşii noştri păgâni daci şi romani.
După învăţătura Bisericii Ortodoxe şi Catolică, cei vii trebuie să se roage pentru cei morţi (parastasele), ca să fie scoşi din iad şi aduşi în rai. (Dar pentru cei din rai pentru ce trebuie să te mai rogi? n. n.)
Pr. Victor Aga: “Colacii la mort, simbolizează jertfa adusă întru pomenirea celor morţi şi iertarea păcatelor lor. Colacii vămilor, vămeşeii, se fac şi se dau de pomană, spre a plăti cu ei vămile văzduhului, şi a uşura trecerea sufletului prin ele.” (Simbolica Biblică şi Creştină – Dicţionar Enciclopedic cu istorie, tradiţii, legende, folclor), pag. 70, Timişoara, 1935).
Parastasul este forma prescurtată a rânduielii înmormântării mirenilor. Precum la înmormântare, tot aşa şi la parastas se aduce coliva, pâinea şi vinul simbolizând corpul şi sângele Domnului nostru Isus Hristos, din care să guste toţi cei ce iau parte la parastas (ca şi la înmormântare).
…Biserica a rânduit să facem parastase la 9 zile după deces, la 40 de zile, la 6 luni, la un an, doi ani, trei ani, până la al şaptelea an, iar după aceea în fiecare an la ziua morţilor, apoi în toate duminicile şi sărbătorile de peste an, cu prescură la sfânta biserică. În felul acesta ajutăm pe cei morţi să scape din chinurile iadului şi să ajungă fericiţi în rai…” (Mitropolia Ardealului, Sibiu,1983, nr. 3 – 4, pag 197 – 201, Despre parastase).
Petre Vintilescu: Iată câteva însemnări din cartea acestui teolog ortodox, Cultul şi ereziile, pag. 102 – 103,, tipărită în anul 1926 la Piteşti: “Cinstirea rămăşiţelor pământeşti ale sfinţilor şl martirilor a căpătat un avânt deosebit, de când Constantin cel Mare a început să aşeze osemintele apostolilor şi ale altor sfinţi în bisericile construite de dânsul…
în Vechiul Legământ, Dumnezeu a pedepsit aspru pe poporul lui Israel şi pe conducătorii lui din pricină că au împrumutat de la păgâni diferite practici religioase, introducându-le în Templu şl în viaţa lor de fiecare zi. Nu s-au mulţumit cu ceea ce le dăduse Dumnezeu, ci au adăugat, cu gând bun, lucruri străine.
Aşa au făcut şi în creştinism. Anumiţi conducători au adăugat, rând pe rând, câte ceva la calea simplă a adevărului, lăsată de Domnul Isus în Noul Testament, ajungându-se la ceea ce se vede astăzi în cultele ortodox şi catolic.
Dragul meu, dacă tu eşti creştin, dovedeşte lucrul acesta prin ascultarea de Domnul Isus Hristos, de adevărul Cuvântului Său scris. Neascultarea de adevăr este moarte. Vrei tu să te pierzi, trăind în minciună? Nu tăvăli adevărul în pesmetul intereselor tale, sau ale grupului din care faci parte, că-l vei strica sigur, şi nu-l vei mai putea înţelege nici odată. Crede de spune Domnul Isus şi apostolii Săi, şi vei fi mântuit. Slăvit să fie Domnul!
Sf. Ioan Gură de Aur: “Ce s-ar putea spune despre obiceiurile introduse la moarte… despre acele planşete pe la morminte, despre îngrijirea cea mare pentru monumente, despre droaia aceea de femei bocitoare, despre observaţiile zilelor? Spune-mi. Şi cum să nu fie dovada celei mai de pe urmă nebunii? (1 Cor. pag. 165, Omilia XII).
Pomenile pentru cei morţi este obicei păgânesc moştenit de la romani: novemdialia, adică pomeni la 3, 7, 9, 20, 30, 40, de zile, pentru manes, adică pentru umbrele sufletelor. Aceste pomeni se mai repetau la 10, 20, şi 30 de ani de la moarte şi se făceau cu mâncări, băuturi şi cu coroane de flori. Adevărul este numai unul pentru orice lucru – nu sunt două adevăruri.
Adevărul mântuirii omului şi a trăirii lui ca mântuit (urmaş al lui Hristos), este cel arătat în Noul Testament.
Sfânt şi moral este numai adevărul, iar adevărul Bisericii lui Hristos este Cuvântul Lui scris de sfinţii apostoli. “Cuvântul lui Hristos să locuiască din belşug în voi în toată înţelepciunea.” (Colos. 3:16).

Cladirea bisericii 

Un mare pericol i-a pândit pe creştini încă de la începutul zidirii bisericilor. Omul firesc (nenăscut din nou) şi-a aţintit privirile asupra acestor clădiri, uitând adevărata Biserică a lui Hristos. În decursul veacurilor omenirea creştină s-a trudit la zidirea de clădiri frumoase (biserici de zid), uitând că biserica trebuie să fie o biserică vie. Cele mai groaznice războaie au fost în mijlocul omenirii zisă “creştină”, care se mulţumea doar cu locaşuri de închinăciune multe şi frumoase.
După învăţătura ortodoxă clădirea este considerată biserică. Forma, atât ca arhitectură cât şi organizarea interioară a fost concepută ca o copie a Templului Vechiului Testament. Altarul a luat locul “Sfintei Sfintelor”. (România Liberă, 1992, 21 martie, pag. 5, Altarul).
Sf. Chirii al Ierusalimului: “Când zicem Biserică, cu acest cuvânt nu înţelegem îngrădirea zidurilor, ci arătăm mai mult pe cei ce iubesc să se închine lui Dumnezeu… adică mulţimea credincioşilor.” (Nicodim Aghioritul, Hristaitia, pag. 469, Bucureşti, 1937).
Isidor Pilusiotul: “Altceva este Biserica (adunarea) şi alta casa în care se adună credincioşii, căci cea dintâi se alcătuieşte din suflete curate iar cealaltă din pietre şi ziduri.” (Nicodim Aghioritul, Hristaitia, pag. 469, Bucureşti, 1937).
Despre Ştefan cel Mare se spune că după fiecare război ridica câte o biserică (ca şi cum Dumnezeu ar fi fost mulţumit de moartea a zeci de mii de oameni atât din oastea adversă cât şi din propria oaste. Biserica clădită, chipurile, era o jertfă de mulţumire). Aşa înţeleg oamenii fireşti pe Dumnezeu şi Biserica.
Oamenii lui Dumnezeu, credincioşii adevăraţi, încă de la înfiinţarea locaşurilor de cult au avertizat pe creştini.
Sf. Efrem Şirul: “Nu locul mântuieşte pe om, ci libera lui voinţă. Strămoşul nostru Adam a căzut chiar în rai, iar Lot s-a păzit în Sodoma…” (Grădina de flori duhovniceşti, pag. 151, trad. din ruseşte).
Miniciu Felix, zice: “La ce voi zidi eu biserică lui Dumnezeu, dacă lumea, pe care a zidit-o El, nu-L poate încăpea?” (Octav. c. 32).
Origen (Celsus III, 34), zice: “Noi nu voim nici biserici, nici statui pentru Dumnezeul nostru.” (Farrar, Primele zile ale creştinismului, vol. 1, pag. 176), notiţa 6).
Sf Maxim Mărturisitorul: “Dumnezeu nu locuieşte în temple făcute de mâini. El locuieşte într-o minte curată.” (Filocalia III, 115).
Sf Barnaba, zice: “Luaţi bine seama, pentru ca Templul Domnului să fie zidit în chip măreţ. Ascultaţi cum. Primind iertarea păcatelor şi nădăjduind în Numele Lui, ne-am înnoit, ca şi cum am fi fost făcuţi iarăşi de la început; pentru aceea în locuinţa noastră locuieşte cu adevărat Dumnezeu în noi.” (Epistola sf. Barnaba, cap. XVI).


.

marți, 6 iunie 2023

După 50 de ani: Evanghelizare cu Franklin Graham în Seul, Coreea

 

 Sursa foto :  Franklin Graham facebook


Unicitatea Coreei

Este un mesaj pe care Franklin Graham l-a adus înapoi poporului coreean.
„Nu există nicio națiune în lume care să semene cu Coreea, dar toți banii și toată tehnologia nu umple vidul care există în inima omului”, a împărtășit el în timpul unei conferințe de presă la Seul.
„Oamenii caută și nici măcar nu știu ce caută, dar ceva lipsește… Doar Dumnezeu poate umple acel vid. Așa că am venit să predic doar un mesaj simplu despre dragostea lui Dumnezeu pentru poporul coreean și vreau ca poporul coreean să știe cum poate avea o relație personală cu Dumnezeu prin credința în Fiul Său, Isus Hristos.”
„Coreea a fost o țară predominant budistă, cu o puternică influență budistă în cadrul înaltei societății, al guvernului și al clasei politice. Cu toate acestea, după evanghelizare de acum 50 de ani, oamenii au început să vadă impactul pozitiv și beneficiile creștinismului. A existat o mobilizare puternică a credincioșilor, iar biserica a devenit o forță majoră, peste 10% din populație fiind creștină, inclusiv mulți dintre liderii noștri din politică, afaceri și mediul academic. Oamenilor nu le este rușine de Evanghelie.”

                                                               Sursa foto : Franklin Graham facebook


Moștenirea spirituală a coreenilor

Kim a împărtășit că mesajul lui Graham adresat coreenilor în acea zi din 1973 a creat o moștenire spirituală care a persistat de-a lungul generațiilor în această națiune.

„Au fost înființate școli biblice și seminarii. S-a pus accentul pe o puternică predare a Bibliei și pe formarea ucenicilor. Și fiecare biserică a vrut să fie o biserică de extindere a misiunii. Astăzi, Coreea de Sud trimite mai mulți misionari decât orice altă țară, cu excepția Statelor Unite. Numai biserica noastră a construit 30 de biserici în Mongolia începând cu 1973”, a spus el.

„În același timp, etica pe care creștinismul îi învață pe oameni – să muncească din greu, să fie cinstiți și să fie smeriți – cred că a influențat dramatic forța de muncă coreeană, iar economia noastră a crescut foarte rapid. Este un miracol.”

Billy Graham a spus-o cel mai bine: „Adevărata poveste a evanghelizărilor nu se află în marile coruri, în miile de participanți, nici în sutele de solicitanți care sunt consiliați. Adevărata poveste este în schimbările care au avut loc în inimile și viețile oamenilor.”

Sursa: CBN News

                                                                      Sursa Fox news 

Rev. Franklin Graham impreuna cu Dr. Billy Kim, care a servit ca interpret pentru tatăl său, Billy Graham, în urmă cu 50 de ani. Kim este președintele Companiei de Radiodifuziune din Orientul Îndepărtat - Coreea, fost președinte al Alianței Mondiale Baptiste și fost pastor al Bisericii Baptiste Centrale Suwon din Coreea. (Asociația evanghelistică Billy Graham)

                   .


                                                           

luni, 5 iunie 2023

Sunt baptiștii descendenții lui Toma necredinciosul ?

 



Nu este nici un secret ca cultul baptist are o doctrina destul de rigida , in comparatie cu penticostalii cel putin. Un baptist dogmatic respinge darurile spirituale, nu crede ca astazi mai pot exista vindecari miraculoase ca in primul secol, nu cred in profetii  sau darul vorbirii in alte limbi . Am intalnit si pastori care resping pana si marturiile celor care au trecut prin moarte clinica sau vedenii si au vazut raiul sau iadul apoi reveniti la viata au marturisit ca Dumnezeu le-a revelat aceste lucruri  pentru a marturisii oamenilor ca exista rai si iad . 

Surprinzator este ca chiar o parte dintre cei care au trecut prin astfel de experiente  au fost credinciosi baptisti, am sa dau doar doua exemple George Vruță si Gabriel Bărnuțiu . George Vruță marturiseste intr-un clip video ca a fost grav bolnav , cancer cu metastaze, a fost internat in spital unde a decedat, sufletul sau a iesit din trup si sa trezit intr-o alta lume, pe care el o numeste iadul.

 Acolo si-a adus aminte de Dumnezeu si a inceput sa strige Isus , Isus, apoi o raza de lumina a aparut in intunericul iadului si o mana la prins si la scos de acolo. La scurt timp sa trezit intors in trup in spital. In doua zile si-a revenit complet, boala terminala a disparul din trupul sau, medicii erau uluiti nu le venea sa creada ca au asistat la o minune. Revenit acasa sa decis sa se pocaiasca , botezandu-se  intr-o biserica baptista. Minunea sa produs datorita mamei sale care era pocaita practicanta , postea mult si se ruga pentru vindecarea sa fizica si spirituala.

Gabriel Barnutiu a avut deasemeni o marturie despre modul cum Dumnezeu la dus in lumea de dincolo , sufletul ia iesit din trup si a vazut iadul, apoi raiul, dupa care ingerii i-au spus sa se pocaiasca si sa trezit intors in  trup in spital  in Simleul Silvaniei. Revenit la viata nu se mai putea oprii din plans, sa pocait apoi intr-o biserica baptista.

Doctrinele cultelor sunt facute de oameni in timp de aceste experiente supranaturale vin direct de la Dumnezeu. Unii baptistii insa nu le cred si mai si jignesc uneori grosolan pe cei care au alte opinii dovedind ca nu au  Duhul Sfant si poate nici nu l-au avut vreodata.

Nu trebuie totusi sa generalizam, nu toti baptistii se comporta in acest mod  si eu spre exempu sunt baptist dar nu unul ingust dogmatic ci deschis spre orice revelatie care vine de la Dumnezeu.

Faptul ca ortodocsii pretind ca scoate omul din iad cu colacii si pomenile de la parastas par sa fie intradevar povesti naive, dar asta nu inseamna sa te fixezi pe ideea ca nimeni nu mai iese din iad, daca a  intrat adata acolo, astea sunt tot povesti dar din alta doctrina. Dumnezeu este suveran si atotputernic si poate face minuni .

 Dar nu doar baptisti candideaza pentru titlul de descendent a lui Toma necredinciosul, adventistii ravnesc si ei dupa acest titlu, ei respingand existenta sufletului nemuritor si chiar a iadului, cu asta dovedind ca sunt scufandati total  in erezii cumplite care pun in discutie dogme fundamentale din crestinismului .

Dogmatismul in exces te indeparteaza de adevar si nu-ti permite sa vezi suveranitatea lui Dumnezeu in toate aspectele vietii .

Update: Pentru ca am fost atentionat la comentarii de un habotnic indoctrinat ca jignesc baptismul comparandu-l cu Toma, nu este nici o jignire Toma a fost apostol al Domnului. Dupa cum se vede din imagine i sa desenat un cerc  (aura) pe cap, deci este considerat un sfant in biserica crestina , sa fi comparat cu un sfant este o onoare.


.   


 

sâmbătă, 3 iunie 2023

Conferința Vertical - un ghiveci multicofesional

 



Canalul youtube "Vocea Crestinilor" cu sediul in Austria si-a facut un obicetiv din a aduna laolalta pe toti romanii neoprotestanti din Europa intr-un ghiveci multiconfesional. Denominatiunea nonconfesionala Harvest infiintata de pastorul Cristian Barbosu iese din nou in evidenta si cu sprijinul lui Ciprian intr-o conferinta pentru pastori pe tema relationarii cu tinerii problematici din biserici. Pastorul Barbosu el insasi cu un istoric "rebel" care a iesit din cultul baptist pentru a-si crea o grupare crestina moderna dupa model american, pe principii libertine.  A ademenit in primii ani de activitate tineri din toate cultele dar mai ales de la baptisti si i-a "teleportat"  la Harvest , termenul  "verical" fiind imprumutat tot de cultul mama de peste ocean. Ultima isprava de rasunet de la Harvest-ul aradean  fiind iniatiativa de a prezenta campionatul mondial de fotbal pe ecranul mare din biserica. Totul pentru a atrage oameni cu orice pret in "biserica" care dupa atatea inovatii .....


Cu toate aceste sunt pastori precum Samy Tutac care participa cu entuziasm la conferinta organizata de Barbosu, ceea ce ne face sa presupunem  ca si biserica baptista "Providenta" din Timisoara, doreste sa invete din experienta de "succes"  de la Harvest pentru a cucerii tineretul folosind toate metodele posibile după cum ne-a invatat  Rick Warren, cel care a introdus rock-ul in bisericile americane.

Pentru "sefu" de la "Vocea Crestinilor" nu exista biserici conservatoare si libertine, culte baptiste, penticostale sau nonconfesionale , el incearca sa faca un ghiveci din toate , sustinerea financiara este tot ce conteaza. Si pana acum a avut succes adunand pastori si zeci de mii de admiratori la programele sale iar afacerea pare sa progreseze.

Vezi și Proorocul ghicitor 

.

marți, 30 mai 2023

Ce înseamnă creștinismul la ortodocși ? o tradiție moștenită din bătrîni

 



Pe vremea când eram la ortodocși și prietenii imi spuneau de pocaință eu raspundeam  foarte sigur de mine: "și eu un sunt creștin, sunt ortodox  nu am nevoie să imi schimb credința , religia care o am este suficient de bună". 
Ortodoxul din naștere se obisnuiește cu religia lui și i se pare ca acesta este creștinismul  care se practică în religia majoritară  din Romania, o religie libertină ce îți permite să faci orice vrei. Doar în momentul cînd am început să studiez Scriptura temeinic mi-am schimbat părerea și am văzut ca ceea ce practica omenirea de secole este departe de creștinismul propovaduit de Hristos și apostoli. 

Dar vedem pe internet oameni care refuză cu obstinație să caute adevărul în Scripturi aplecând urechea la vorbele pline de venin al unor preoți, călugari sau fanatici ortodocși care resping pocăința și nașterea din nou (Ioan 3:3)  poruncită de Hristos pe motiv că doar biserica lor e cea "unică și  adevarată".

 Fiecare are de ales între a crede Scriptura sau pe acești preoți . Mai nou se atacă traducerea Cornilescu a bibliei pe motiv ca nu corespunde cu cea ortodoxă, deși  biblia ortodoxa este tradusă respectând în primul rând  doctrina BOR și nu întodeauna adevarul și textul original din greacă.

Dar vine ziua când fiecare va da socoteală pentru viața lui în Fața lui Dumnezeu și acolo nu va fi nimeni să-l poată apăra iar judecata Lui va fi dupa Scripturi, nu după "sfinte tradiții" sau doctrine fie ele ortodoxe, catolice  sau protestante.

.

vineri, 26 mai 2023

Eveniment aniversar pe stadionul Cupei Mondiale din Seul

 


𝗕𝗶𝘀𝗲𝗿𝗶𝗰𝗮 𝗦𝗮𝗥𝗮𝗻𝗴, împreună cu alte biserici din Coreea, se pregătesc pentru cea de-a 50-a aniversare a istoricei Cruciade a evanghelistului american Billy Graham, care a avut loc în capitala Seul, în 1973.
În 1973, între 30 mai și 3 iunie, proeminentul evanghelist creștin american, reverendul Billy Graham a predicat Evanghelia la aproximativ 3,2 milioane de coreeni, la Yeouido Plaza din Seul. Acest eveniment a devenit cea mai mare „cruciadă” a lui.
Anul acesta, pe data de 3 iunie, cu ocazia împlinirii a 50 de ani de la acest mare eveniment, fiul marelui evanghelist, Franklin Graham, va propovădui evanghelia Domnului Isus, pe stadionul Cupei Mondiale din Seul.


.

duminică, 21 mai 2023

"Dreapta credință" de pe Calea Lată

 



In primul rand doresc sa  precizez ca m-am nascut si am crescut intr-o familie de ortodocsi , deci nu am nimic impotriva Bisericii Ortodoxe, o consider o biserica crestina traditionala, seculara ca multe altele. Insa ca unul care dupa varsta majoratului am inceput sa studiez Scriptura am costatat ca ceea ce scrie in Cuvantulul lui Dumnezeu difera total de forma de crestinism practicata in Biserica Ortodoxa. 
Ulterior dupa ce am ajuns sa cunosc si istoria crestinismului, cea adevara nu cea cosmetizata si adaptata doctrinei BOR, am constatat ca ceea ce spune propaganda dogmatica a biseicii "stramosesti " cum ca aceasta biserica  a aparut in primul secol si a pastrat totul neschimbat pana in prezent este pura inventie nimic adevarat in aceasta teorie. Din pacate sunt exrem de  multi credinciosi ortodocsi creduli care cred tot ce li se spune , fara sa cerceteze nimic din surse independente.
Cred si accepta orice pentru ca religia ortodoxa este extrem de convenabila lor, fiind o religie libertina , iti permite sa faci orice, sa traiesti in libertinaj , cum iti place (biblia o numeste Calea lata ) si in plus iti promte ca te baga si in rai. Si iti explica "mecanismul" cum  preotii ortodocsi sunt "unsi" prin succesiune apostolica sa deslege de orice pacat, si daca te spovedesti la preot acesta te desleaga de pacate si daca mai faci si ceva fapte bune, de milostenie ai raiul asigurat. Total in afara Scripturii. Dupa modelul acesta adaptat sistemului lumesc  poti sa traiesti toata viata in cele mai negre pacate si in final te spovedesti, preotul te desleaga si gata esti crestin si nu orice fel de crestin ci "drept credincios". Se face mult caz de cuvantul  grecesc ortodoxie care in traducere in limba romana inseamna credinta dreapta (dupa normele cultului din care faci parte) dar este o  expresie inselatoare.
Multi religiosi folosesc aceasta expresie cu referire la ceea ce ei cinsidera "ortodoxie" spre exemplu evreii ultra religiosi poarta numele de ultra-ortodocsi desi nu au nimic in comun cu crestinismul dimpotriva sunt anti crestini. 

 Când și cum a a apărut Biserica Ortodoxă 

Preotii ortodocsi pretind ca poarta acest nume pentru ca se trag din apostoli si in consecinta ei detin credinta drepta.... 
O minciuna strigatoare la cer, ar spune un istoric al crestinismului, Biserica Ortodoxa si-a luat acest nume (oficial) in anul 1054 cand Bisericile din Rasarit s-au separat de Biserica Catolica din care au facut parte pana la Marea Schisma. Biserica oficiala a  Imperiului Roman a aparut la randul ei in vremea imparatului Constantin. Atunci din secolul IV sa cristalizat si dogma Bisericii oficiale odata cu  Sinoadele Ecumenice initiate de Constantin, care au introdus doctrine noi cultul sfintilor, al Mariei, moastelor etc.
 Sună a basme de adormit copii că au apărut în primul secol și nimic nu sa schimbat, să fim serioși, atunci  atâtea sinoade ecumenice ce au făcut ? 

                                                   
Icoana reprezentand Al doilea conciliu de la Niceea  a fost cel de-al VII-lea conciliu (sinod) ecumenic și a avut loc în anul 787. Acest conciliu fost convocat de împărăteasa Irina Ateniana, ferventa iconofila care a acționat ca regentă în numele fiului ei Constantin al VI-lea, pe atunci minor , acest conciliu a decis reistaurarea cultului icoanelor  interzis la conciile precedente. 

  Ortodoxie in termenii doctrinei ortodoxe reprezinta cultul icoanelor, Mariei, sfintilor, pe cand Credinta Dreapta in termenii Noului Testament inseamna invatatura lui Hristos si al apostolilor (desi nu exista expresia "credinta dreapta" in Noul Testament).

Biserica Ortodoxă  are ca fundament doctrinar hotărârile sinoadelor ecumenice prezidate de împarații din vremea respectiva (secolele IV, V, VI)  la care se adaugă învațaturile părinților bisericești din acea perioadă în proporție de 60 % și  40%  Sfânta Scriptură care conține exclusiv învațătura lui Hristos și al apostolilor din primul secol. 



Un alt argument al ortodocsilor dogmatici este  ca "Sfanta lumina" de la Pasti este semnul ca BO detine "credinta cea adevarata" . Presupunand ca miracolul este real , de ce ar face Dumnezeu o astfel de minune ? Pentru a-si arata puterea , prezenta , pentru a-L revela, redescoperii omenirii pe Isus  Hristos care a inviat din morti la Ierusalim in urma cu 2000 de ani. Acest miracol ar putea fi o marturie pentru evrei si  necrestini  pentru al descoperii pe Hristos.. Faptul ca se intampla in urma rugaciunilor  unui episcop ortodox este mai putin important (cu exceptia faptului ca el detine o rugaciune speciala - in acest caz rugaciunea conteaza mai mult decat cine o rosteste). 
Pe de alta parte poate indica ca Dumnezeu nu ia lepadat pe ortodocsi cum si-au imaginat unii protestanti, dimpotriva , desi  practica idolatria de secole, din perspectiva protestanta. Lumina indica catre Hristos si nu catre un cult religios. Daca va aparea vreodata o minune asemanatoare la catedrala ortodoxa din Bucuresti atunci am puteao lega de BOR altfel categoric nu.
                                           

        
Nu, ortodoxia nu este dreapta credinta in modul exclusivist in care il proclamati, oricat s-ar agita adepti fanatici ai institutiei cu acealasi nume , este un cult care are un nume "ortodox" pe care singură și la atribuit  si atat. Credinta dreapta este aceea care are Scriptura ca fundament al doctrinei in proportie de 100% nu mai putin, care include tot ce au spus Hristos si apostolii in primul secol. In rest este doar propaganda care are radacine adanci in cultura romaneasca dar nu este fundamentata pe Cuvantul lui Dumnezeu ci pe traditii si hotarari sinodale aparute mult dupa disparitia apostolilor. 
Sa imparti lumea in Biserica Ortodoxa versus  "secte eretice"  este o dovada de prostie si habotnicism dus la extrem. Statistic  chiar daca in Romania, Biserica Ortodoxa este majoritara, pe plan mondial bisericile ortodoxe sunt in minoritate . In procente ortodocsii rasariteni sunt 9,4% din totalul crestinilor  din lume , impreuna cu ortodocsii orientali (pe care cei rasariteni nu-i recunosc) reprezinta 11,9%  conform Pew Research si Wikipedia.
                                                    



                              



luni, 15 mai 2023

De ce aleg ortodocșii calea monahismului - Rolul monahismului in istoria Bisericii

 


Motivul pe care îl invocă adesea cei care aleg să se călugărească este dorința de a fi mai aproape de Dumnezeu și teama de a nu ajunge în iad trăind viața din lume. Doresc să se separe de lume pentru că li sa descoperit că lumea cu plăcerile ei păcătoase este potrivinică lui Dumnezeu și drumul pe care merg cei mai mulți duce către iad. Motivația acestora pare perfect valabilă, dar ce este cel puțin ciudat  o parte din calugări aleg calea extremismului susținând că religia  ortodoxă este singura adevarată, respingand celelate culte creștine. Adica tu te izolezi de lume pe motiv că acolo este păcat și e calea către iad, dar în același timp pretinzi că aceasta formă de religie este credința adevarată. Te contrazici singur si nici nu iți dai seama ce aberații susții . 

Ca să pară interesanți se refugiază în fundamentalism, în extremism naționalist (uneori legionar fascistoid) precum cei de la mânăsirea Petru Vodă  sau altele de acest fel majoritatea fiind din zona Moldovei.

           https://www.youtube.com/watch?v=EyyYqEpEaGQ                                

  Izolarea de lume prin monahism care a apărut odată cu îndepărtarea Bisericii de creștinismul primar și care a dus la apariția creștinismul lumesc, a avut rolul ei în Biserica seculară. Însă dacă anaizăm mai îndeaproape a avut și un efect negativ pentru că călugarii au fost cei care au îmbrațișat fără rezerve modificările dictate de Conciile Ecumenice  precum cel de la Efes din anul 431 când sa oficializat cultul Mariei și s-a adoptat  titlul de „Născătoare de Dumnezeu”  pentru Maria din Nazaret . Călugarii au fost cei care au susținut permanent închinarea la icoane și moaște, adică ce numesc ei "ortodoxie". În concluzie monahismul a avut atât un rol pozitiv contrabalansând oarecum starea de păcătoșenie a celor "din lume"  cât si unul negativ susținând dogme nescripturale.

 Pentru mulți români mânastirile sunt o sursă de încărcare spirituală, acolo iși găsesc liniștea sufletească, dar poate doar una înșelătoare , temporară , îl găsim doar cunoscandu-l pe Dumnezeu și asta începe cu cunoașterea Sfintelor Scripturi. Au existat și mai există încă călugări care au semănat otravă în sufletul oamenilor îndemnînt pe oameni la ură împotriva altor confesiuni. (Cleopa este unl din ei dar nu este sigurul ). 

În Sf. Scriptură nu scrie "călugariți-vă", "izolați-vă de lume" ci pocăiți-vă și credeți în Evangheliei. (Marcu 1:15). Daca nu vă pocăiți toți veți pierii la fel (Luca 13:3 ) . Pocăința este într-un fel tot o separare de lume dar una spirituală nu fizică , condiția este ca cei care se pocăiesc să se separe de lume în mod real altfel schimbarea lor este una falsă , se inșeală singuri și sfârșitul lor s-ar putea să nu fie unul dorit ci unul regretabil.                                      

        

.                                                         


miercuri, 10 mai 2023

Problema fanatismului religios și intoleranței între cultele creștine

 


Evenimentele recente petrecute în Biserica Ortodoxă când un grup de intelectuali au înaintat o petiție Sinodului BOR prin care solicita inițierea unor demersuri pentru schimbarea datei sărbătoririi Paștelui ortodox pentru a coincide cu Paștele celorlate biserici a stârnit o avalașă de critici dure și acuzații la adresa inițiatorilor. Tabăra naționalistă din BOR a reacționat violent, fanatismul naționalist religios cultivat încă de pe vremea legionarilor  nu sa stins ci sa disipat în multe grupări neolegionare în care preoți ortodocși cu funcții importante în Biserica au un rol important. 

Saiturile ortodocșilor naționaliști duc o campanie neîntreruptă de îndoctrinare a adepților săi inoclându-le acestora doctrina pretinsei drepte-credințe , "singura adevarată, care a aparut în primul secol și a rămas neschimbată de atunci și pâna astăzi". Vorbe goale contrazise  de istoria reală a Bisericii.                                                      


   Dar să nu credem că numai la ortodocși se manifestă fanatismul religios dogmatic, el se manifestă în majoritatea cultelor creștine. 

 Mă aflam într-o excursie în munți cu un grup de tineri penticostali și la un moment dat ne-am intersectat cu un grup de călugărițe, o fată din grupul în care mă aflam sa adresat celorlante fete  spunându-le " degeaba se îmbracă astea (calugarițele) în negru că tot in iad vor ajunge". Este o mentalitate (prejudecată)  îngusta a unora atât penticostali cât și din alte culte, că "numai neoprotestanții (pocăiții) vor fii mântuiți, ceilați din cultele seculare se vor duce cu toții în iad". 

În partea opusă saituri  care promovează fanatismul ortodox afirmă că "sectarii se duc cu toții în iad pentru că au părăsit dreapta credință și prostimea crede orice..."

Aici te aduce fanatismul doctrinar care iți spune ca numai cultul sau grupul din care faci tu  parte vor fi mântuiți ceilalți vor merge cu toții în iad. Prejudecata asta o putem întalnii atat la unii ortodocși  cât și la neoprotestanții dogmatici , în special din grupul  celor care s-au nâscut în familii de neoprotestanți (np) și nu cunosc alte confesiuni.

Pe aceiași temă , recent am aflat de o noua variantă a apariției luminii sfinte de la Sfântul Mormânt , o creștina np (foarte probabil penticostală) a afirmat pe facebook că: "Lumina de la Sf. Mormânt este creată de diavol și diavolii se bucură  că ia inșelat pe oameni în acest mod  "  o afirmație care pur și simplu ma șocat. Păi ce să caute diavolul la Sfântul Mormânt a lui Isus ca , diavolul fuge numai când aude de numele Isus  Hristos , iar practic Lumina de la Ierusalim de Paști îl proclama pe Isus Hristos  și învierea Sa din morți, cum să promoveze vrajmașul așa ceva, e o aberație și o blasfemie.

 Ortodocșii fanatici spun despre penticostali că "au duhuri demonice de aceea borborosesc în limbi necunoscute" , deci fiecare îl pune pe diavol în tabară opusă, e ebarat să faci asfel de afirmații  care pot fi intepretate și ca o hulă împotriva Duhului Sfant.

 Dumnezeu nu este nici ortodox nici neoprotestant El este deasupra oricăror  confesiuni religioase de aceea nu ține cont de diviziunile interconfecionale sau de  doctrinele cultelor pentru El numai Scriptura contează.

Dar  să nu  înțelegem că toți neoprotestanții sunt fanatici , într-o mărturie publicată cu câțiva ani în urmă o creștină np a relatat o experiență supranaturală în urma morții clinice prin care a trecut. Afirma printre altele că a ajuns în cer și a  asistat la judecata unor oameni ajunși în fața lui Hristos, fiecare din ei  și toți de față au putut vedea pe un ecran desfașurat în fața lor toată viața acelei persoane, unul era neoprotestant altul preot ortodox. "Pocăitul" a avut și evoluții bune și căderi, dar în final Hristos la iertat și a fost primit în rai. Preotul ortodox a avut și el păcate, căderi dar în final Hristos la iertat  și a fost primit cu onoruri în cer. Femeia aceasta deși era neoprotestantă a relatat aceste experiențe fără să modifice nimic chiar dacă cele relatate de ea era oarecum în dezacord cu prejudecîțile multor neoprotestanți. 

Semnul principal al urmăririi obsesive a unei idei este considerat intoleranță față de alte religii. Ura nedisimulată și disprețul față de alte credințe dau naștere agresivității, care uneori se manifestă în cele mai dezgustătoare forme.

Vezi și :  Paul Negruț- Despre legile ce se fac în ascuns, și presiunile care ni se fac.

.

duminică, 7 mai 2023

Paul Negruț- Despre legile ce se fac în ascuns, și presiunile care ni se fac.

 Pastor, Profesor univ. Paul Negrut rectorul Universitații Emanuel din Oradea despre Proiectul Legii învățământului 


                                                       


vineri, 5 mai 2023

Lucruri pe cale de dispariție din adunările evanghelice – SFINȚENIA




Cel mai de preț lucru care există în Biserica lui Christos nu sunt nici boxele, nici pianul, nici stația, nici amvonul, nici video-proiectorul, nici chiar clădirea ci SFINȚENIA.

Psalmii 93:5 “…sfinţenia este podoaba Casei Tale, Doamne, pentru tot timpul cât vor ţine vremurile. “

Când sfințenia se pierde, foștii neprihăniți vor ține capul jos iar păcătoșii care vizitează adunarea respectivă îl vor ținea sus.

Când sfințenia se pierde cele mai bune acorduri de pian vor suna fals și cea mai frumoasă predică nu va mai avea puterea de a străpunge inima ci doar va atinge mintea.

Când sfințenia se pierde va lipsi focul. Oamenii vor merge la adunare ca la un concert și vor veni de acolo impresionați dar nu transformați. Dacă Ilie nu ar fi fost un sfânt ar fi rămas fără foc pe muntele Carmel.

Când sfințenia se pierde două ore în adunare vor părea o veșnicie de care vrei să scapi cât mai repede.

Când sfințenia se pierde lacrimile vor lipsi. Iar fără lacrimi chiar și cea mai bună sămânță nu prinde în pământul neudat de multă vreme.

Când sfințenia se pierde băieții vor merge la adunare pentru a mai găsi o fată care se îmbracă ca să fie remarcată cât mai ușor. Că sunt multe astfel de fete azi mai ales în timpul verii… Dar totuși stăm bine și iarna, găsesc ele soluții ca să nu rămână în anonimat.

Când sfințenia se pierde programul de dimineața se va scurta încet-încet, cel de seară va dispărea în timp cu totul ca să facă loc unui film unde tinerii să se simtă bine, iar în loc de Duhul Sfânt vom avea nevoie de biscuiți și sărățele ca să “simțim unii cu alții”.

Când sfințenia se pierde s-ar putea ca numărul celor din adunare să crească în timp ce numărul celor din Biserică să scadă…

Când sfințenia se pierde nu mai contează cum trăiești ci cât de bine interpretezi piesa. Nu mai contează dacă trăiești cu Isus ci doar dacă știi să ții bine ritmul. Se sting becurile la închinare și se pornesc luminile care să bată pe starurile căzătoare. Noua modă: să te închini în întuneric celui care a spus: Eu sunt Lumina lumii…

Când pierdem sfințenia facem evanghelizări iar cei care ne vizitează spun: păi nu prea mai e vreo diferență între voi și noi… de ce să ne pocăim?

Când sfințenia se pierde… totul sună a gol. Și vasele goale potrivit cu Matei 25 rămân dincolo de ușă, adică afară…

Când sfințenia se pierde sintagma „Domnul este aici fraților” devine cea mai repetată minciună. Dacă Domnul ar fi aici, spunea Paul Washer, ar trebui să ne nimicească că el nu suportă păcatul. Isus nu coboară la jerfa păgânilor ci doar la jerfa sfinților. Și coborârea lui azi se vede tot mai rar.

Când sfințenia se pierde cei care merg spre altar să primească binecuvântarea își vor permite de toate înainte de nuntă că “oricum ne căsătorim”. Da, toți se căsătoresc dar nu toți rămân căsătoriți până la sfârșit. Isus binecuvintează puritatea și sfințenia nu serile prelungite prin parc și nopțile de (ne)veghere. În timp se vede binecuvântarea sfinților…

Când sfințenia se pierde dragostea dintâi pentru Dumnezeu este înlocuită cu dragostea pentru mașini, case, reviste auto-moto, reviste de modă, plăcerile lumii, patimile și poftele ei…

Când sfințenia se pierde ajungi ca la Cină să simți doar gustul rodului viței fără să mai simți gustul iertării…


sursa : https://cristianboariu.blog/2015/09/06/lucruri-pe-cale-de-disparitie-din-adunarile-evanghelice-sfintenia/