luni, 17 septembrie 2018

Apostolii au rânduit presbiteri sau preoți ? Care este deosebirea intre presbiter și preot ?

                                                                                 



In cartea Faptele Apostolilor cap. 14 versetul 23  dar si in alte cateva versete din Noul Testament ni se spune ca apostolii au "rânduit (hirotonit) prezbiteri in fiecare biserica" .
In bibliile protestante este folosit cuvantul presbiteri sau batrani (elders) , la fel in biblia catolica Fapte 14:23 scrie ca "apostolii au hirotonit presbiteri" in fiecare comunitate.
Intr-o singura biblie este tradus altfel si anume in biblia ortodoxa scrie in Fapte 14:23 : "Şi hirotonindu-le preoţi în fiecare biserică..."
 Un alt exemplu :
"Este cineva bolnav între voi?  "să cheme prezbiterii" -  πρεσβυτέρους scrie in textul original şi nu ἱερεύς (preot) . Intr-o singur biblie cea ortodoxa scrie altfel  "Sa cheme preotii ", o traducere evident eronata sau altfel spus adaptata la doctrina proprie.  

Textul grec original : ἀσθενεῖ τις ἐν ὑμῖν; προσκαλεσάσθω τοὺς πρεσβυτέρους τῆς ἐκκλησίας, καὶ προσευξάσθωσαν ἐπ’ αὐτὸν ἀλείψαντες [αὐτὸν] ἐλαίῳ ἐν τῷ ὀνόματι τοῦ κυρίου: (Iacov 5:14)

In literatura ortodoxa se spune ca de fapt cuvantul presbiter si preot ar fi sinonime.
 Asa sa fie ?  Categoric , nu. Daca ar fi fost vorba de preoti atunci era scris cuvantul preot si nu prezbiter . Apostolii nu au fost preoti deci nu aveau cum numii preoti ci presbiteri -acest cuvant in limba greaca veche insemna  batran , dar putea fi folosit și in sens de om cu experienta, matur spiritual etc.  In timp functia de presbiter si cea de episcop (supravegetor) descrise in Noul Testament sau trasformat  cu timpul in "preot" datorita contextului cultural-religios al vremii dar astea sau petrecut incepand cu a doua  parte a secolului doi in diverse biserici locale, in primul secol nu existau preoti crestini. Istoria crestinismul asa cum o vad cei din B.O.  difera mult de cea recunoscuta de istorici. 




                                                                         

Care este diferenta intre prezbiter si preot ? 

 Prezbiterul   asa cum este prezentat in  Noul Testament era o persoana aleasa din biserica locala care era un crestin matur spiritual,un om  intelept, care indeplinea criteriile enumerate in Noul Testament pentru aceasta functie. (1 Timotei 3:1-13 ; 1 Tit 5:9 ) Prezbiterul  se ocupa de invatatura spirituala data comunitatii , veghea sa nu apara abateri de la invatatura lasata de apostoli etc... Acesta nu facea parte dintr-o casta speciala , precum erau preotii levitici din Vechiul Testament , nu erau absolventi ai unor scoli teologice , nu indeplineau niste ritualuri precum cele practicate in  Liturghii (care inca nu se constituisera  in acea perioada de formare a Bisericii). Cina Domnului era o procesiune simpla -dupa modelul celui descris in Noul Testament, nu era un ritual liturgic  sau asemanator  ca cel practicat in Vechiul Testament. 


                                                       Preot levitic in religia mozaica              



Preotia sacramentala - acesta este termenul folosit de bisericile ortodoxe si catolice pentru a defini slujba de preot in bisericile lor .
Ce este aceasta ? Conform definitiei data de literatura BO , preotia sacramentala este :

   " Una din cele Şapte Taine Bisericeşti  .Numai cei hirotonisiţi în această preoţie pot oficia Sfintele Taine şi dacă este săvârşită o taină (căsătoria, botezul, euharistia, etc.) de cineva care nu a fost consacrat în preoţia sacramentală taina respectivă nu este valabilă  Cei consacraţi în preoţia sacramentală au puterea de a ierta păcatele oamenilor."

Nimic din toate acestea nu le gasim in descrierea  data prezbiterilor din Noul Testament , este mai mult decat evident ca prezbiterul nu este acelasi lucru cu preotul ( chiar daca aparent ambii au functii pastorale) ,  sunt deosebiri majore intre cele doua variante prezbiterul instituit de apostoli si preotul care este produsul Bisericii catolice/ ortodoxe dupa dogma constituita prin secolele III-IV.

  Conducătorii şi slujitorii Bisericii nu au purtat titlul de preot în sens de a se deosebi de restul credincioşilor. Slujitorii ordinaţi  erau apostoli, episcopi, prezbiteri, diaconi (sau diaconiţe) dar nu este termenul de preot (in original).
 Ce alt motiv au avut traducătorii Bibliei din Biserica Ortodoxă să traducă cuvântul πρεσβυτέρους cu termenul preot (ἱερεύς) afară de acela ca să îndreptăţească învăţătura despre preoţia sacramentală....

 https://crestinismro.wordpress.com/organizarea-bisericii-primare/

 https://moldovacrestina.md/apostolii-despre-preotia-sacramentala/

 https://moldovacrestina.md/hirotonia-noul-testament/



 ...

joi, 2 august 2018

ARNOLD

                                                                                   Fotografia postată de Isaharus.




 
FUNCȚIILE VIN ȘI TREC, ÎNSĂ IMPORTANT ESTE CE FAC OAMENII PENTRU OAMENI

Cunoscutul actor, Arnold Schwarzenegger, a postat o fotografie cu el dormind pe stradă sub faimoasa sa statuie de bronz și, trist, a scris "Cum s-au schimbat vremurile"...

Motivul pentru care a scris fraza a fost nu pentru că este bătrân, ci pentru că atunci când era guvernator al Californiei, el a inaugurat un hotel cu statuia sa. Personalul hotelului i-a spus lui Arnold: "În orice moment poți veni și ai o cameră rezervată pentru tine". Când Arnold nu a mai fost în ​​funcția de guvernator și s-a dus la hotel, administrația a refuzat să-i dea o cameră argumentând că ar trebui să plătească pentru una, deoarece erau foarte solicitați.

El și-a adus un sac de dormit, l-a așezat la picioarele statuii sale și a explicat:
"Când eram într-o poziție importantă, mi-au oferit totul, întotdeauna, și când am pierdut această poziție, au uitat de mine și nu și-au ținut promisiunea.
Nu aveți încredere în poziția voastră sau în banii pe care îi aveți, nici în puterea voastră, nici în inteligența voastră, nu vor dura! Când ești "important" în ochii oamenilor, toată lumea este "prieten" cu tine. Dar odată ce nu mai prezinți interes, nu mai contezi! Nu ești cine crezi că vei fi întotdeauna, nimic nu durează pentru totdeauna!"




...






sâmbătă, 7 iulie 2018

Sola Scriptura sau Prima Luther?

                                                                                                                                     

Sola Scriptura sau Prima Luther? Ce crede Martin Luther despre Biblie?

În ceea ce privește Biblia, cei din Biserica adevărată a lui Dumnezeu cred că "Toata Scriptura este insuflata de Dumnezeu si de folos ca sa invete, sa mustre, sa indrepte (II Timotei 3:16).


Martin Luther a fost de acord?

Martin Luther a învățat în mod public că doar Biblia ar trebui folosită ca doctrină. Unul dintre lozincile mișcării sale a fost Sola Scriptura ( "numai Biblia").



Deși Martin Luther a declarat că a privit Biblia "ca și cum însuși Dumnezeu ar fi vorbit acolo", el a mai spus,

"Sunt încrezător că nu este cuvântul meu, ci cuvântul lui Hristos, așa că gura mea este cea care rostește cuvintele"

Oare Martin Luther cu adevărat tace și crede Biblia mai mult decât propriile sale opinii? Acest articol îl va cita pe Martin Luther extensiv pentru a ajuta cititorul să răspundă la această întrebare.

Martin Luther a adăugat la Cartea Romani

Biblia, în Romani 3:28, afirmă:

Prin urmare, concluzionăm că un om este justificat prin credință, fără faptele legii.

Martin Luther, în traducerea sa in germană a Bibliei, a adăugat în mod specific cuvântul "allein" ( singur) în Romani 3: 28 - un cuvânt care nu este în greaca originală. Observați învățații protestanți:

Martin Luther ar sublinia încă o dată că suntem "îndreptățiți doar (numai) prin credință" fara faptele legii "(Romani 3:28), adăugând cuvântul german" allein "( singur ) în traducerea textului grecesc, cu siguranță există o urmă a lui Marcion în mutarea lui Luther (Brown HOJ, Erezii:Editura Hendrickson, Peabody (MA), 1988, pp. 64-65).

"Dr. Martin Luther o va avea așa: "... o voi avea așa și voi ordona să fie așa, iar voința mea este suficientă. Știu foarte bine că cuvântul "singur" nu este în textul latin sau grecesc (Stoddard J. Rebuilding a Lost Faith, 1922, pp. 101-102, vezi și Luther M. Amic, Discuție, 1, 127).

Poate că trebuie de asemenea remarcat faptul că Martin Luther a susținut de asemenea că cuvântul "singur" a fost necesar pentru o traducere în limba germană. Adevărul este că Martin Luther a adăugat în mod intenționat un cuvânt, iar mulți se bazau, din păcate, pe el.

A doua lozinca pentru adepții lui Martin Luther a fost expresia Sola Fide.......... ( credinta singura). Dar se pare că Martin Luther poate să fi tradus în mod intenționat greșit Romani 3:28 pentru pretenția de a da o justificare scripturală pentru doctrina sa Sola Fide .

Martin Luther a făcut cel puțin o altă interpretare intenționată

Martin Luther a fost, de asemenea, acuzat de interpretarea greșită a lui Matei 3: 2, Fapte 19:18, și multe alte scripturi (ibid, p. 200).

Matei 3: 2 afirmă,

"Pocăiți-vă, căci împărăția cerurilor este aproape!"

Martin Luther, în traducerea sa germană, după cel puțin o sursă catolică, a schimbat cuvântul "pocăi" cu a "repara" sau "face mai bine" (ibid, p. 201), probabil pentru a-și justifica poziția ascultă de legile lui Dumnezeu prin pocăință. Alții nu sunt de acord în această privință și indică faptul că termenul german ales poate sau trebuie tradus ca pocăință.

Cu toate acestea, indiferent de traducere , Martin Luther nu a părut să învețe o adevărată pocăință reală, așa cum a învățat,

"Fiți un păcătos și păcătuiți cu îndrăzneală, dar credeți cu mai multă îndrăzneală. Păcatul nu ne va îndepărta de El, chiar dacă ar trebui să facem curvii sau ucidere de mii și de mii de ori pe zi "(Luther, M. Letter din 1 august 1521 citat în Stoddard, p. 93).


Martin Luther părea să treacă cu vederea ce a învățat Cartea Evreilor:

"Căci dacă păcătuim în mod intenționat după ce am primit cunoștința adevărului, nu mai rămâne sacrificiu pentru păcate, ci o așteptare înfricoșătoare a zilei judecatii" (Evrei 10: 26-27).

Martin Luther a învățat că anumite cărți ale Bibliei erau discutabile

Martin Luther avea viziuni diferite asupra diferitelor cărți ale Bibliei. Mai exact, el a avut o viziune destul de nefavorabila asupra Cărților Evreilor, Iacov, Iuda și Apocalipsa.

Enciclopedia Catolică susține:

În ceea ce privește protestantismul, anglicanii și calvinistii au păstrat întotdeauna întregul Noul Testament. Dar, timp de peste un secol, adepții lui Luther au exclus Evrei, Iacov, Iuda și Apocalipsa (Reid, George J.) Transcribed by Ernie Stefanik Canon din Noul Testament. Encyclopedia,

În ceea ce privește epistola catre Evrei, Martin Luther a declarat,

Nu trebuie să surprindeți pe cineva să găsească aici bucăți de lemn, fân și paie (O'Hare, p. 203).

El a scris, de asemenea,

Epistola lui Iacov este o epistolă de paie ... pentru că nu are nimic din natura evangheliei  "(Luther, M. Prefață la Noul Testament, 1546).

Se pare că Martin Luther a preferat cu adevărat conceptul de prima Luther (primatul lui Luther) și nu Sola Scriptura când sa referit la doctrină.

Aceia dintre noi care credem în adevărata Biserică a lui Dumnezeu cred că toate cele 66 de cărți ale Bibliei sunt inspirate de Dumnezeu si de folos (II Timotei 3:16). Pentru că de asemenea credem că nu ni se permite să adăugăm sau să scoatem nimic din Biblie (vezi Apocalipsa 22: 18-19), nu putem urma învățăturile celor care au schimbat sau diminuat importanța a cel puțin 18 carti (Geneza, Exodul, Leviticul, Numerele, Deuteronomul, Estera, Iov, Eclesiastul, Iona, Matei, Luca, Ioan, Fapte, Romani, Evrei, Iacov, Iudei și Apocalipsa).

sursa : cogwriter.com/luther.htm
    

...

marți, 24 aprilie 2018

Păcate "discutabile"? Alcoolul, sportul, marea și televizorul

                                                                           



...

luni, 13 noiembrie 2017

Suntem frați dar nu suntem rude !

                                                                                        
                                                                                              


                                                                   


Intamplarea descrisa in continuare este una reala si sa petrecut intr-un spital dintr-o capitala al unui stat European. La internarea in spital un crestin evanghelic din Romania a fost ajutat la traducere de un crestin din statul respectiv care sa prezentat a fi un frate in credinta trimis de o cunostiinta pentru a ajuta ca traducator pentru cel care dorea sa se interneze . Dupa finalizarea internarii „fratele in credinta” a plecat si nu sa mai intors dar nu inainte de a lasa un numar de telefon la asistenta sefa, in caz de nevoie (pentru traducere) sa fie contactat . La incheierea perioadei de spitalizare medicul curant cunoscand starea precara a bolnavului a sunat la  singura persoana de la care avea nr de telefon pentru al ruga sa vina sa conduca bolnavul pana la gara (care era departe de spital) bolnavul neavand apatinatori.. Interlocutorul insa a raspuns, spre stupefactia medicului, ca  nu este ruda cu bolnavul si nici prieten apropiat al lui ci doar sa ocupat cu traducerea, mai departe nu este treaba lui sa se ocupe de bolnav.
Intamplarea  dovedeste inca odata cam ce inteleg oamenii, neoprotestantii – o buna parte din ei referitor la termenul „frate” (in credinta). Fratele este de fapt un străin pe care il tratam ca atare dar folosim termenul de frate doar ca o formalitate, o formula scripturala de adresare ,nimic mai mult.
In Biblie insa cuvantul „frate” are cu totul alta semnificatie :Unul singur este Învățătorul vostru: Cristos, și voi toți sunteți frați.”Matei 23:8 ; Despre relatia intre fratii in Hristos apostolul Petru spune :„sa aveti o dragoste de frați neprefăcută, iubiți-vă cu căldură unii pe alții, din toată inima;” 2 Petru 1:22; 1 Ioan 4:7,
Și aceasta este porunca pe care o avem de la El: cine iubește pe Dumnezeu iubește și pe fratele său.1 Ioan 4:21
 Dragostea să fie fără prefăcătorie. Romani 12:9.1 ;Petru 1:22 ; Stăruiți în dragostea frățească.Evrei 13:1;1 Tesaloniceni 9:4;1 Tesaloniceni 3:12;Filipeni 1:9;
„Aceasta este porunca Mea: să vă iubiți unii pe alții, cum v-am iubit Eu. Aceasta este porunca Mea: să vă iubiți unii pe alții, cum v-am iubit Eu”. :Ioan 15:12

Pana la urma …”teoria ca teoria dar practica ne omoara” spune proverbul. 








...